دادستان تهران گفت: عده‌ای از طریق اجاره کارت ملی، ارز تعلق گرفته به آن‌ها را دریافت کرده و در قبال آن، رقم ناچیزی بابت اجاره کارت ملی پرداخت می‌کنند.

جزئیات ماجرای واگذاری ۲ هزار دلار ارز دولتی با کارت ملی

به گزارش سلام نو به نقل از صدا و سیما،علی القاصی مهر دادستان تهران روز گذشته در جلسه شورای عالی قوه قضاییه طی گزارشی در ارتباط با پرونده یکی از بانک‌ها گفت: این بانک از طریق ادغام با موسسه مالی و اعتباری و چند شرکت تعاونی اعتبار دیگر تشکیل شده است که در اموال انتقالی از جانب شرکت‌های تعاونی اعتبار به بانک از طریق ارزیابی غیرواقعی املاک، تضییع گسترده حقوق بانک صورت گرفته است.
وی افزود: دو نفر از مدیران سابق این بانک، بازداشت هستند و در ارزیابی فقط ۶ فقره پلاک ثبتی، رقمی بالغ بر ۳۴ هزار میلیارد ریال ارزیابی غیرواقعی صورت گرفته است.


القاصی مهر به خرید و فروش ارز سهیمه‌ای اشخاص اشاره کرد و با اشاره به تشکیل پرونده‌ای در این زمینه گفت: بانک مرکزی بابت هر کارت ملی حدود ۲ هزار دلار ارز واگذار می‌کند که این اقدام باعث ایجاد بازار سیاه شده است به نحوی که عده‌ای از طریق اجاره کارت ملی، ارز تعلق گرفته به آن‌ها را دریافت کرده و در قبال آن، رقم ناچیزی بابت اجاره کارت ملی به آن‌ها پرداخت می‌کنند.
وی ادامه داد: در این پرونده ۵ متهم که از طریق کارت ملی حدود ۳ هزار نفر، چند میلیون دلار ارز از بانک مرکزی دریافت کرده اند دستگیر شده اند.
القاصی مهر در ادامه خاطرنشان کرد: در پرونده یکی از شرکت‌های مطرح پتروشیمی واگذاری سهام دولتی به طور غیر واقعی مطرح رسیدگی است که با پیگیری‌های انجام شده توسط دادسرای تهران بیش از ۱۵۰۰ میلیارد ریال به بیت المال بازگشته است.

حجت الاسلام والمسلمین رحیمی معاون قضایی قوه قضاییه نیز با تشریح جزییات عفو اخیر سه هزار و چهارصد و پنجاه و هشت تن از محکومان گفت: ۱۰۰ نفر محکومان به اعدام بودند که یک درجه تخفیف در مورد آن‌ها اعمال شد و در این میان دو نفر از اتباع خارجی بودند.
وی همچنین از عفو ۷۶ محکوم امنیتی خبر داد.

اصغر جهانگیر معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه هم از تعیین طرح و برنامه‌هایی که به دلایل مختلف در حوزه پیشگیری متوقف شده است خبر داد.
وی گفت: کارنامه پیشگیری برای هر استان طراحی شده است تا از نظر کمی و کیفی وضعیت استان‌ها با توجه به جرایم اولویت دار بررسی شود.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه همچنین از دستور کار قرار دادن پیشگیری اورژانسی خبر داد تا نتایج آن برای مردم ملموس باشد.

در پایان این نشست رئیس قوه قضاییه ضمن تشکر از اقدامات حجت الاسلام درویشیان در سازمان بازرسی کل کشور در زمینه تهیه گزارش‌های متعدد و شناسایی بسترهای فساد با آرزوی موفقیت وی در مسولیت‌های اتی، برای دکتر خداییان رئیس جدید سازمان بازرسی از درگاه خداوند متعال توفیق در انجام مسئولیت را مسئلت کرد.
وی همچنین با اشاره به درخواست رئیس سابق سازمان قضایی نیروهای مسلح برای بازنشستگی از اقدامات وی نیز تشکر داد.

حجت الاسلام والمسلمین عبداللهی رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه به گزارشی از سفر خوزستان پرداخت و از آزادی ۳۵۸ زندانی، تهیه جهیزیه برای خانواده ۱۴ زندانی، اهدای ۷۰۰ بسته معیشتی به خانواده‌های زندانیان، دیدار با صنعتگران و حل مسئله پرداخت حقوق هفت تپه، ملاقات با ۵۳۰ مراجعه کننده و صدور دستورات لازم در خصوص چهار پرونده مطرح استان خبر داد.
وی همچنین از دستگیری باند جعل ثنا در قم و مازندران خبر داد.
همچنین رحیمی وزیر دادگستری با اشاره به رایزنی با معاونت حقوقی قوه قضاییه به منظور ارائه طرح‌ها و لوایح قضایی، به پیش نویس تفاهم نامه‌ای اشاره کرد که به منظور همکاری با مجلس از سوی معاونت اول قوه قضاییه، معاونت حقوقی و حوزه ریاست دستگاه قضا تهیه شده است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید