خیلی از افراد برای منازل، محل کار و یا خودرو خود کپسول آتش نشانی میخرند. این افراد باید بدانند که پس از استفاده از کپسول باید آن را مجدد شارژ کنند.

زمان مناسب برای شارژ کپسول آتش نشانی

گاهی پیش می آید که افراد تصور می کنند، اگر یک کپسول آتش نشانی داشته باشند دیگر نیازی به شارژ آن نیست. در حالی که مهمترین نکته را فراموش کرده اند. قبل از هر چیز باید از سلامت کپسول خود اطمینان حاصل کنید. تا عملکرد کپسول تان همانند قبل باقی بماند. این کار باعث می شود تا اگر در زمان حادثه به کپسول آتش نشانی نیاز داشتید بتوانید از آن به راحتی استفاده کنید.

بدترین اتفاق زمانی ست که متوجه شوید در هنگام آتش سوزی کپسول شما خالیست. در ادامه بیشتر درباره زمان مناسب برای شارژ کپسول آتش نشانی و نکاتی در این خصوص صحبت خواهیم کرد.

زمان مناسب برای شارژ کپسول آتش نشانی

زمان مناسب برای شارژ کپسول بر حسب نوع آن تعیین می شود. اما در صورتی که حتی یکبار از کپسول خود استفاده کنید، بلافاصله باید اقدام به شارژ مجدد آن کنید. در غیر این صورت از قدرت و فشار آن کاسته خواهد شد. معمولا کپسول آتش نشانی را به صورت سالانه شارژ می کنند. البته نوع co۲ آن را به صورت دو سال یکبار و نوع بیوورسال را هر ۵ سال یکبار شارژ می کنند.

بررسی کپسول آتش نشانی را از نظر سلامت

پس از خرید کپسول آتش نشانی باید همیشه آن را بررسی کنید تا در هنگام وقوع حادثه از بی توجهی تان پشیمان نشوید. در پایین نکاتی را که باید هنگام بررسی کپسول آتش نشانی به آن توجه داشته باشید را برایتان می گوییم:

· اولین نکته ای که باید در نظر داشته باشید. این است که معمولا کارت یا برچسبی روی کپسول چسبانده شده که زمان شارژ کردن کپسول بر روی آن نوشته شده است. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که بر طبق زمانبندی تعیین شده اقدام به شارژ کپسول آتش نشانی کنید.

· کپسول آتش نشانی باید دارای برچسبی برای نشان دادن تاریخ موعد مقرر شارژ کپسول باشد.

· سومین نکته که باید به آن توجه داشته باشید این است که حتی اگر یکبار از کپسول تان استفاده کردید، باید آن را مجدد شارژ کنید. لطفا در این کار سهل انگاری نکنید. زیرا اگر حتی یکبار به میزان کمی از کپسول استفاده کنید دیگر آن قدرت و فشار اولیه را ندارد. بنابراین پس از هر بار استفاده اقدام به شارژ مجدد کپسول کنید.

· هر ماه باید کپسول تان را از نظر سلامت بررسی کنید. به علاوه حواستان باشد اگر شاهد زنگ زدگی، خوردگی، شکستگی و یا خراب شدن شیر کپسول بودید به موقع اقدام کنید. و نسبت به برطرف کردن مشکل اقدام کنید.

· یادتان باشد در هنگام بررسی کپسول حتما به فشار سنج آن توجه کنید

· مورد بعدی که باید در هنگام بررسی کپسول به آن توجه نشان دهید، پلمپ کپسول است. در صورتی که پلمپ باز شده باشد باید اطمینان حاصل کنید که از آن استفاده نشده باشد. در غیر این صورت باید شارژ مجدد انجام شود.

· پلمپ کپسول باید به گونه ای باشد که در زمان وقوع حادثه به راحتی به توان آن را پاره کرد.

· اگر شرایط محیطی محل زندگی تان خاص است. یعنی یا خیلی گرم است و یا خیلی سرد بهتر است سعی کنید در بازه های کوتاه تری آن را بررسی کنید. گاهی ممکن است گرم، سرد یا شرجی بودن هوا باعث افت  عملکرد کپسول آتش نشانی شود.

· و آخرین کورد اینکه هر دو سال باید کپسول تان را برای تست هیدرواستاتیک به مراکز معتبر تست و شارژ کپسول آتش نشانی ببرید.

زمان مناسب برای شارژ کپسول آتش نشانی

نکات مهم بعد از شارژ کپسول آتش نشانی

قبل از اینکه کپسول خود را شارژ کنید ابتدا آن را وزن کنید. و پس از شارژ شدن باید وزن آن عینا با عدد نوشته شده بر روی لیبلش برابر باشد. به علاوه محل نگهداری از آن بسیار مهم است. همانطور که در بالا گفتیم نباید پلمپ آن باز شود. بنابراین کپسول را در محل امنی قرار دهید که دسترسی به آن برای همه ممکن نباشد. اما باید توجه داشته باشید برای ایمنی محل کار که کپسول در محلی قرار گیرد که در هنگام وقوع حادثه دسترسی به کپسول به سهولت انجام گیرد.

بهترین روش برای شارژ کپسول آتش نشانی

بهترین روش برای شارژ کپسول آتش نشانی، مراجعه به مراکز معتبر جهت شارژ کپسول است. این مراکز با استفاده از بهترین و بروز ترین تجهیزاتی که دارند در ابتدا کپسول شما را بررسی می کنند. آنگاه اقدام به تخلیه مواد درونش کرده و سپس شارژ مجدد کپسول را انجام می دهند. یکی از مراکز معتبر جهت شارژ کپسول آتش نشانی “سد حرق ناجی” است. این مرکز ارائه دهنده بهترین قیمت کپسول آتش نشانی است.

زمان مناسب برای شارژ کپسول آتش نشانی

راه دومی هم وجود دارد که با توجه به اینکه صرفه اقتصادی ندارد پیشنهاد نمی شود. در این روش نیاز به یک دستگاه پمپ باد است. در ابتدا باید مواد درون کپسول را تخلیه کنید. سپس با ماده حاوی کپسول را پر کنید. همانطور که گفتیم استفاده از این روش برای شارژ تعداد کمی کپسول اصلا پیشنهاد مناسبی نیست.

امیدوارم این مطلب تونسته باشه اطلاعات مفیدی در خصوص زمان مناسب شارژ کپسول آتش نشانی و نکات مربوط به آن را در اختیارتان قرار بده. اگر سوالی در این رابطه داشتید کامنت کنید.

کد خبرنگار: ۹
۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سهیل IR ۲۲:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۳۰
    0 0
    سلام ممنون از اطلاعات مفیدتون. فقط یه سوال برای شارژ کپسول آتش نشانی اگر فراموش کنیم تاریخشو و چند وقت عقب بیوفته ایرادی نداره. از آخرین باری که بردم شیش ماه میگذره

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید