دبیر انجمن سیمان گفت: قیمت واقعی سفید همان ۹۰ هزار تومان است اما هر کیلو سیمان معمولی برای مصرف‌کننده نهایی ۴۰ هزار تومان است.

قیمت واقعی سیمان همان ۴۰ هزار تومان است! / چرا سیمان ارزان نشد؟

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، سیمان در برخی از مصالح فروشی‎‌ها کمیاب شد. تولیدکنندگان می‌گویند در یک ماه گذشته یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن سیمان به بورس کالا عرضه شده است و کمبود سیمان در مصالح فروشی‌ها معنا ندارد!

دبیر انجمن سیمان با اشاره به وضعیت تولید توضیح داد: بخشی از سیمان‌های عرضه شده در بورس کالا فروخته شده و بخشی دیگر هم در حال فروش است. متاسفانه بیش از ۴۰ سال است که سیمان به شکل سنتی فروخته می‌شود. از زمانی که فروش سیمان از طریق بورس کالا کلید خورد عده‌ای از سودجویان اعلام کردند که علت گرانی‌های اخیر عرضه سیمان از طریق بورس است، این در حالی که در آن زمان به دلیل قطع برق تولید سیمان کاهش یافت.

چرا سیمان در بازار ارزان نشد؟

چرا بازار از کاهش سیمان تاثیر نگرفت؟ فعالان بازار می‌گویند عرضه سیمان به بورس کالا افزایش یافته اما بازار از این افزایش تولید واکنشی نشان نداده است. عبدالرضا شیخان در این مورد به تجارت‌نیوز گفت: برخی از مصالح‌فروشان هنوز هم نسبت به عرضه سیمان در بورس کالا مخالف هستند. چرا که از این پس با این شفاف‌سازی باید به دولت مالیات بدهند. همین افراد برای اینکه نخواهند مالیاتی را به دولت بدهند قصد دارند بازار را ملتهب کنند تا بگویند مسیر فروش از طریق بورس مناسب نیست.

او به مردم وعده داد که نسبت به کمبودهای پیش آمده در بازار صبری کنند. چرا که به اعتقاد شیخان بزودی عرضه سیمان در بازار ساماندهی می‌شود.

برخی مصالح فروشان عمدا کد بورسی نمی‌گیرند!

دبیر انجمن سیمان گفت: تا زمانی که تمام مصالح فروشان کد بورسی دریافت کنند در بازار کمبود وجود دارد. سیمان در برخی مناطق همچنان گران است. برخی مصالح فروشان موجودی انبارشان کاهش پیدا کرده است. این افراد عمدا کد بورسی نگرفتند تا کمبود کاذب در بازار ایجاد کنند تا سیمان‌های قبلی را با قیمت بالا بفروشند.

او بیان کرد: کمبود سیمان در بازار موقتی است. کسانی که تاکنون موفق به دریافت کد بورسی نشدند مجبورند به زودی کد را دریافت کنند. کارخانه‌ها موظف شدند که سیمان را فقط از طریق بورس کالا بفروشند.

قیمت سیمان در برخی مناطق با قیمت ۶۰ تا ۶۵ هزار تومان فروخته می‌شود. دبیر انجمن سیمان گفته است که سیمان را گران نخرید. قیمت سیمان در مناطق کم مصرف و پر مصرف متفاوت است اما حداکثر قیمت سیمان با احتساب دریافت کرایه حمل و نقل ۴۰ هزار تومان است.

برخی می‌گویند با افزایش عرضه سیمان به بازار یا این مصالح ساختمانی در انبارها احتکار شده است یا کشورهای اطراف قاچاق می‌شود! حال باید دید فعالان بازار از نحوه توزیع سیمان به بورس کالا تبعیت می‌کنند یا خیر؟

آنچه پیداست چنانچه مصالح فروشان ازشرایط پیش آمده تبعیت نکنند و کد بورسی نگیرند، نوسان قیمت سیمان ادامه‌دار است.

کد خبرنگار: ۱۳
۲۱دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 9
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 12
  • حاج علی سین IR ۰۵:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    1 0
    وعده سر خرمن هست
  • م IR ۰۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    1 0
    چی ارزون شد که سیمان و میلگرد بشه دیشب پنبشنبه دوباره میلگرد گرون شد میلگرد که ۸ هزار بود الان شده ۱۷۰۰۰ تو بازار وعده رییسی هم کشک
  • حسن IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    1 0
    نوشته اید قیمت هر کیلو . اشتباه است . هر پاکت سیمان باید بنویسید
  • IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    1 0
    این بروند قیمت مرغ وتخم مرغ کم کنند اگه تونستند بعد بروند سراغ سیمان..
  • سعید IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    0 1
    سلام نو آب رو بریز اونجا که میسوزه
  • سید IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    0 3
    سلام کی میکه سیمان ۴۰ تومان مک دیروز تو شهر ارومیه گیسه تیپ یک را خریدم ۲۵ تومان به تعداد۴ عدد
  • بازنشسته بدبخت تامین اجتماعی IR ۱۹:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۲
    6 0
    قیمت واقعی سیمان همان ۴۰ هزار تومان است! دوماه دیگر صبر کنند مردم عزیز وفداکاره ایران قیمت واقعی سیمان به 60 الی 70 هزار تومن میرسد گر صبر کنی زقوره حلوا سازم
  • IR ۰۳:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    0 0
    اتفاقا من رفتم یک دوجین جوراب سیمانی خریدم مفت هرجفتی دوهزارتومان کی میگه جوراب یکبارمصرف گران شده
  • ابوالفضل IR ۰۴:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۳
    0 0
    پس‌ایند‌ماجوانان‌چی‌چه‌خبره

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید