پیش بینی می شود که قیمت سیمان با آغاز تابستان، اوج‌گیری مصرف برق برای تامین سرمایش ساختمان‌ها، احتمالا با افزایش قیمت همراه باشد.

افزایش قیمت سیمان در راه است

به گزارش سلام نو به نقل از تجارت‌نیوز، سیمان سیاه تیپ۲ سال ۱۴۰۱ را با قیمت ۵۳ هزار تومان برای هر پاکت ۵۰ کیلویی به پایان رساند؛ در فروش فله نیز قیمت این محصول در پایان سال گذشته به بیشتر از یک میلیون تومان در هر تن رسید.

با این حال پیش‌بینی‌ها در ابتدای سال جاری بر این بود که قیمت سیمان با آغاز فصل گرما، تامین شدن انرژی کارخانه‌ها و در پی آن، رشد تولید کاهش پیدا کند.

این پیش‌بینی محقق شد و در ۱۴ فروردین سال ۱۴۰۲، بهای سیمان سیاه فله تیپ۲ تهران به ۹۷۰ هزار تومان در تن کاهش یافت و در برندهای کمتر شناخته‌شده این قیمت تا ۶۰۰ هزار تومان هم پایین آمد. اما قیمت سیمان پاکتی تغییر نیافت و همچنان در حول و حوش ۵۰ هزار تا ۵۳ هزار تومان در هر پاکت ۵۰ کیلویی سیمان سیاه معامله می‌شد.

با این حال در اواخر فروردین ماه مقاومت سیمان پاکتی نیز در برابر کاهش قیمت شکسته شد و در ۲۸ فروردین سیمان سیاه تیپ۲ در هر پاکت ۵۰ کیلویی با قیمت‌های ۴۹ هزار و ۵۰۰ تا ۴۹ هزار و ۲۰۰ تومان در شهر تهران عرضه می‌شد. البته برای محصول شرکت سیمان تهران قیمت‌های ۶۰ هزار تا ۸۵ هزار تومان برای هر پاکت نیز ارائه می‌شود.

قیمت سیمان سیاه در فروش فله اما از اواسط تا اواخر فروردین تغییر نکرده و همچنان همان قیمت ۹۷۰ هزار تومان در هر تن برای آن ذکر می‌شود.

نمودار زیر جریان قیمت سیمان را از ابتدای سال جاری تاکنون نمایش می‌دهد. منحنی نارنجی نمایشگر سیر قیمت سیمان فله و منحنی آبی نمایشگر سیر قیمت سیمان پاکتی است.

افزایش قیمت سیمان در راه است

پیش‌بینی می‌شود تا دو ماه آینده و استمرار فصل گرما قیمت سیمان تغییر چندانی را تجربه نکند؛ اما با آغاز تابستان، اوج‌گیری مصرف برق برای تامین سرمایش ساختمان‌ها، صنایع همچون هر سال با قطعی برق روبه‌رو می‌شوند و در جریان تولید آنها اختلال ایجاد می‌شود.

این اختلال در شرایطی که تقاضا برای سیمان وجود دارد، می‌تواند سبب افزایش قیمت آن در ماه‌های تیر و مرداد شود.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید