زندگی ما انسان ها با عشق و محبتی که نسبت به عزیزان خود داریم در هم پیچیده شده است. افرادی که در شادی ها کنار ما خندیده اند و در لحظات تلخ و مشکلات زندگی سعی کرده اند باری از کوله بار سنگین ما بردارند تا شاید چند قدمی را سبک بال تر حرکت کنیم.

چگونه روز جهانی خاله را تبریک بگوییم؟

پدر، مادر، خواهر، برادر …. کمی که دایره صمیمیت مان را بزرگ تر می کنیم به مادربزرگ، پدربزرگ، عمو و عمه، دایی و … و خاله مهربان مان می رسیم. عزیزانی که شاید کیلومترها با ما فاصله داشته باشند اما اسم شان در قلب ما تا ابد حکاکی شده است.

خاله یکی از این دوست داشتنی هایی است که عطر محبتش رایحه عشق مادری را با خود دارد و در آغوشش می توان گرمای تن مادر را احساس کرد. همان نگاه، همان مهربانی، همان تبسم … همان هایی که ما به بهانه های مختلف همچون تبریک تولد خاله و غیره سعی می کنیم قدرشان را بدانیم و قدردان این همه موهبت باشیم.

یکی از آن بهانه های خوش رنگ و لعاب برای تشکر از خاله های عزیز روز جهانی خاله است … اما آیا می دانستید در دنیا یک روز به نام این فرشته ثبت شده است؟! و چه بهانه ای قشنگ تر از روز خاله برای تبریک گفتن به این عزیز دوست داشتنی؟!

روز ملی خاله (و البته عمه، عمو و دایی) در تقویم بین المللی ۲۶ ژوئیه (برابر با ۴ مرداد ماه) ثبت شده است. البته ممکن است این تاریخ در برخی نقاط دنیا متفاوت باشد. به عنوان مثال در برخی کشورها مانند روسیه در روز ملی زن از همه زنانی که در زندگی هر فرد نقش دارند از جمله مادر، همسر، خواهر، خاله و غیره قدردانی می شود.

در مورد مراسم روز خاله هر کس می تواند با توجه به نوع رابطه، سن و سال و میزان صمیمیتی که با خاله اش دارد این روز را جشن بگیرد.

بسیاری از ما چند خاله داریم که شاید در میان آن ها یک نفر بیشتر مورد علاقه ما باشد. خاله ای که از بچگی موهای ما را کوتاه کرده، ما را به سینما برده، در تصمیم گیری های عجولانه از ما حمایت کرده و سعی کرده علت آن را به مادرمان توضیح دهد، کسی که گاهی در شیطنت ها هم پای ما بوده است و اسرار زیادی را با او در میان گذاشته ایم.

اگر چنین ستاره ای در آسمان زندگی تان می درخشد می توانید در روز خاله با توجه به خاطراتی که در طول این سال ها در کنار هم داشته اید و علاقه مندی های او روز شادی را برایش رقم بزنید.

روز خاله معمولا یک دور همی فرح بخش است که شام خانوادگی در آن مرسوم می باشد و هدیه دادن حرف اول را می زند! این مراسم می تواند دو نفره باشد یا جمعی از عزیزان از جمله پدر، مادر، پدربزرگ و مادربزرگ نیز در آن حضور داشته باشند.

اگر قصد دارید این روز را به بهترین خاله دنیا تبریک بگویید در درجه اول در صورتی که فاصله جغرافیایی شما چندان زیاد نیست حتما به گونه ای برنامه ریزی کنید تا بتوانید ساعاتی از این روز را در کنار او بگذرانید و تنها به تماس تلفنی یا گفتگوی اینترنتی اکتفا نکنید.

زمانی که به دیدن او می روید آلبوم قدیمی تان را نیز به همراه داشته باشید، احتمالا چند عکس خاطره انگیز در لابه لای عکس ها وجود دارد که مرور آن ها در این ساعات شاد، حال و هوای شما را دو چندان بهتر می کند.

و صد البته هدیه مناسب تهیه کنید، در این مورد وسواس به خرج دهید و اگر لازم است تمام خاطرات خود و لیست علاقه مندی های خاله تان از گذشته تا امروز را مرور کنید تا بتوانید بهترین کادوی روز خاله را به او تقدیم کنید.

کادوی روز خاله می تواند به هر سبک و قیمت و جنسی باشد. خاله ها به قدری مهربان هستند که از تدارک یک شام خانوادگی همان قدر خوشحال می شوند که اگر ساعت گران قیمتی که برای آن ها خریداری کرده اید یا دستکش زیبایی که بافته اید را به دست کنند یا با شما به یک سفر تفریحی یک روزه، تماشای یک فیلم درام در سینما یا یک طبیعت گردی چند ساعته بروند.

کد خبرنگار: ۲۰
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید