خرید سرویس طلای عروس یکی از هیجان انگیزترین بخش های عروسی است! با کمی سلیقه و دقت می توانید انتخابی لوکس، غیر تکراری و درجه یک داشته باشید.

راهنمای انتخاب سرویس طلای عروس و نیم ست

نکات جالب در مورد سرویس طلای عروس

سرویس طلا مدل های متنوعی دارد. وقتی صحبت از سرویس طلای عروس به صورت کامل است، یعنی گردنبند، گوشواره و دستبند که گاه انگشتر هم به آن اضافه می شود. سرویس طلای در مدل های ساده، تراش، نگین دار و بدون نگین طراحی و عرضه می شود.
وقتی به دنبال ست کامل هستید و یا از سنگ های قیمتی و نگین خوشتان می آید یعنی به ظریف کاری اهمیت بیشتری می دهید. این مدل از سرویس طلای عروس زرق و برق بیشتری دارد و بسیار جذاب است.
رنگ پوست خود را جدی بگیرید! رنگ پوست افراد با هم فرق دارد. اگر رنگ پوست شما سرد است بهترین گزینه طلای سفید است و در صورت گرم بودن رنگ پوستتان باید سرویس طلای زرد انتخاب کنید.

تفاوت طلا و جواهر در چیست؟

شاید هنوز هم بسیاری از افراد تفاوت بین طلا و جواهر را به خوبی ندانند! دقت کنید که هر طلاجاتی که به واسطه طلای 18 عیار ساخته شده است و سنگ قیمتی یا نیمه قیمتی برای آن استفاده شود، جواهر نامیده می شود. وجود سنگ های قیمتی روی طلا باعث می شود که به آن جواهر گفته شود.
انواع جواهرات موجود در ست کامل سرویس طلا متنوع هستند و هر یک مشخصه های خاص خود را دارند.
الماس یکی از گران ترین سنگ های قیمتی است که به مقدار بسیار بسیار کم آن در سرویس طلای عروس، به قیمت و ارزش آن بسیار می افزاید. به نوعی تراش از الماس، برلیان گفته می شود. در واقع از روش مخصوص برای برش استفاده می شود که نور به صفحات بیشتری برخورد می کند. سرویس طلای عروس با سنگ های برلیان به قدری زیبا و جذاب است که شما را هیجان زده می کند.

مدل سرویس طلا
عقیق در لیست سنگ های طبیعی قرار دارد اما نیمه قیمتی است. در ایران عقیق طرفداران زیادی دارد. معمولاً رنگ بندی سیاه و قرمز و سبز و آبی روشن برای این سنگ دیده می شود و محبوبیت زیادی برای دیده می شود.
این روزها بازار مروارید داغ است! مرواریدها در لیست جذاب ترین گوهرها قرار دارند و در سرویس عروس نیز تا حدودی کاربرد دارند.
سنگ اونیکس در سرویس طلا جلوه بی نظیری دارد. اونیکس ها از زیباترین کانی های طبیعی محسوب می شوند و در دو سبک مات و براق هستند. سنگ زیبای اونیکس معمولاً بسیار براق است و پس از تراش به صورت نگین استفاده می شود. از این سنگ به صورت مات برای آرایش گردنبند و دستبند استفاده می کنند. در واقع برق طلا و سنگ اونیکس در کنار هم یک ترکیب بی نظیر و شگفت انگیز خواهد بود. این سنگ نیز در لیست سنگ های نیمه قیمتی قرار گرفته است.
سواروسکی یا زیرکونیوم در لیست سنگ های نیمه قیمتی قرار دارد. کریستال های سواروسکی که در انواع سرویس طلای عروس استفاده می شود معمولاً نیمه قیمتی هستند و این موضوع باعث می شود که قیمت نهایی سرویس طلای عروس چندان گران نباشد. از نظر زیبایی این سنگ ها بسیار شبیه به الماس هستند.

تفاوت سرویس طلا و نیم ست در دستبند و انگشتر

اگر به فکر خرید سرویس طلای عروس هستید اما بودجه شما کم است می توانید به سراغ نیم ست ها بروید. نیم ست طلا با توجه به نامی دارد که به مجموعه کوچکتر از طلا گفته می شود. در واقع سرویس طلای عروس شامل دستبند و گردنبند و گوشواره است اما در مورد نیم ست، به جای سه آیتم، دو آیتم اجرا می شود.
نیم ست ها بر اساس طراحی ویژه ای که دارند بسیار ظریف تر هستند. نیم ست ها برای استفاده روزانه نیز مناسب هستند چون سبک تر هستند و مانند سرویس طلای کامل طراحی نمی شوند. دختران خوش سلیقه ایرانی معمولاً طرفداران نیم ست هستند و علاقه زیادی به نیم ست دارند چون ظرافت بی نظیری دارد.
در نیم ست معمولاً یکی از ترکیب های زیر دیده می شود:


1-    گوشواره و گردنبند
2-    انگشتر و گردنبند
3-    گردنبند و دستبند
4-    انگشتر و دستبند
 
ساختار و طراحی سرویس طلای عروس و نیم ست با هم فرق می کند. نیم ست های طلا جدید از ظرافت و سادگی خاصی الهام می گیرند و خبری از شلوغی و سنگ های درشت با وزن بالا در نیم ست ها نیست.
 

راهنمای خرید سرویس طلای عروس


وجود سنگ های قیمتی در سرویس طلای عروس بسیار به چشم میخورد به طوری که گردنبند و گوشواره دو بخش اصلی در سرویس طلا محسوب می شوند.
در برخی از مدل های سرویس طلا، انگشتر دیده نمی شود اما گاه نیز سرویس به صورت کامل اجرا می شود.
در ساخت سرویس طلای عروس از سنگ و نگین های مرغوب استفاده می شود. در ایران سرویس طلای عروس با نگین اتم بسیار پر طرفدار است و معمولاً قیمت نگین اتم به نسبت برلیان ارزانتر است. سرویس طلای عروس معمولاً با 18 عیار عرضه می شود.

انواع نیم ست طلا
درخشش سرویس کامل طلا به نسبت نیم ست بیشتر است و زرق و برق بیشتری برای آن دیده می شود. تنوعی که در مورد سرویس طلای کامل دیده می شود نیز گاه بیشتر است. استفاده از سنگ های گران قیمت برای سرویس طلای عروس بسیار زیاد است و این بخش مهمی از کار را شامل می شود. معمولاً سرویس طلای عروس از نظر سبک و اجرا متنوع است. در خرید سرویس طلا باید در ابتدا به سبک آن دقت کنید و سپس مواردی مثل نگین و طراحی آن را بررسی کنید. دقت کنید که گاه وجود سنگ زیاد در سرویس سبب افزایش قیمت آن می شود.
 
نتیجه گیری
در خصوص خرید سرویس طلای عروس دو نکته مهم مطرح است، اول اینکه تفاوتی بین قیمت سرویس طلای عروس زرد و سفید نیست و معمولاً تفاوت قیمت بر اساس وزن و نوع کار و دستمزد و ظرافت در نظر گرفته می شود. مورد بعدی اینکه خرید و فروش نیم ست ها آسانتر و سریع تر از سرویس کامل خواهد بود چون سنگ و نگین کمتری در آن وجود دارد و در زمان فروش ضرر کمتری شامل حال شما می شود. در صورتی که نمی دانید بهترین سبک مناسب برای شما کدام است می توانید مدل های متنوعی از سرویس های طلا را مشاهده کنید تا وزن و قیمت آن آشنا شوید.
 برخی از دست ها حالت خاصی دارند و مدل های مشخصی از دستبند را می پذیرند در این راستا مشاوره بگیرید و سعی کنید همه مدل ها را بررسی کنید. طلایی که خریداری می کنید بر اساس ظرافتی که دارد قیمت گذاری می شود. در نهایت بهتر است بیش از اندازه به سراغ نگین و سنگ های قیمتی نروید چون وزن نهایی سرویس را بسیار بیشتر می کنند و روی قیمت نهایی اثر می گذارند. دقت کنید که سرویس طلای به طور کلی بر  اساس مدل بندی های متنوعی عرضه می شود که تمامی مدل ها را می توانید به صورت خرید آنلاین طلا از گالری ربیعی به آدرس https://rabieigallery.com خریداری کنید.
 

کد خبرنگار: ۱۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید