کارشناس بازار سکه و طلا محمد کشتی آرای دلایل افزایش قیمت سکه و طلا طی روز های اخیر را اعلام کرد.

۳ عامل اصلی گران شدن قیمت سکه با شروع سال ۱۴۰۳

به گزارش سلام نو به نقل از صدای بورس، محمد کشتی آرای در رابطه با افزایش قیمت سکه و طلا طی روز های اخیر گفت: شرایط کنونی حال حاضر بازار سکه و طلا به این گونه است که تا به امروز چند عامل باعث افزایش قیمت ها شده است که از آن جمله می توان به قیمت جهانی طلا اشاره داشت . چرا که طلای جهانی به رکورد بی سابقه ۲ هزار و ۳۳۰ دلاری رسید که تا کنون بی سابقه بوده است.

وی افزود: عامل دومی که باید به آن اشاره کرد قیمت دلار است که قبل از عید زیر ۶۰ هزارتومان و در حال حاضر بالای ۶۴ هزارتومان معامله می‌شود. بنابراین این دوعامل اصلی افزایش قیمت ها هستند. عامل سوم که باعث ایجاد حباب در سکه شد، افزایش تقاضا بود به این ترتیب که تا روز پنج شنبه گذشته حداکثر تقاضا در آن وجود داشت و حباب سکه تا رقم ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزارتومان افزایش یافت.

کشتی آرای قیمت امروز طلا را بدون تغییر دانست و افزود: امروز قیمت جهانی طلا با افزایش همراه شد که بدون حباب محسوب می‌شود. همچنین قیمت طلا تغییری نداشته اما براساس قیمت جهانی ۳ میلیون و ۶۲۰ هزارتومان هر گرم طلای ۱۸ عیار بوده است.

کارشناس بازار طلا و سکه گفت: امروز حباب سکه با کمی کاهش همراه شد که علت آن نیز کاهش تقاضا است باید توجه داشت که در ایام نوروز و ماه مبارک رمضان تقاضا برای خرید سکه با افزایش همراه شده بود و عاملی بر افزایش قیمت آن بود. در حال حاضر این تقاضا تعدیل می‌شود که طبیعاتا بر حباب سکه موثر است.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید