براساس اعلا سازمان جهانی بهداشت، تاکنون بیش از ۲۰۲ میلیون نفر در جهان به کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد بیش از چهار میلیون و ۲۹۴ هزار نفر جان باخته اند.

 آخرین آمار مبتلایان کرونا در جهان تا ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ / بیش از ۲۰۲ میلیون مبتلا شدند

به گزارش سلام نو به نقل از صدا و سیما، سازمان جهانی بهداشت اعلام کرد تاکنون دویست و دو میلیون و پانصد و هفتاد و سه هزار و سیصد و هجده نفر در جهان به ویروس کرونا مبتلا شده اند که از این تعداد چهار میلیون و دویست و نود و چهار هزار و دویست و شصت نفر جان باخته اند و یکصد و هشتاد و دو میلیون و شصت و دو هزار و سیصد و بیست و دو نفر نیز بهبود یافتند. 

نیمی از مردم آمریکا به طور کامل واکسینه شده اند
سیروس شهپر، مسئول پیگیری داده‌ها درباره ویروس برای کاخ سفید در توئیتی اعلام کرد: «۵۰ درصد آمریکایی‌ها (از همه سنین) در حال حاضر به طور کامل واکسینه شده اند. ما ادامه می‌دهیم.»
این رقم بیش از ۱۶۵ میلیون نفر را که دو دوز واکسن فایزر/بیوان تک یا مدرنا یا تک دوز واکسن جانسون اند جانسون دریافت کردند، پوشش می‌دهد. این سه واکسنی هستند که در آمریکا مجوز گرفتند.
شرکت‌های بیشتری در آمریکا هر روز واکسیناسیون را برای کارمندانشان اجباری می‌کنند، در صورت سرپیچی حتی تا اخراج هم پیش خواهند رفت.

فیلیپین: مانیل قرنطینه شد
قرنطینه جدید در مانیل پایتخت فیلیپین به اجرا گذاشته شد، مقامات فیلیپین تلاش می‌کنند افزایش موارد ابتلا مرتبط با سویه دلتا کووید-۱۹ را مهار کنند.
موانع پلیس در این شهر جایی که ۱۳ میلیون نفر زندگی می‌کنند، دایر شده اند که صف‌های طولانی انتظار ایجاد کرده است. مأموران پلیس تنها به خودروهای حامل کسانی که برای بخش‌های اساسی کار می‌کنند اجبار عبور می‌دهند.

آلمان: قرنطینه برای مسافران جنوب فرانسه
مؤسسه بهداشتی رابرت کخ اعلام کرد آلمان از روز یکشنبه مسافران واکسینه نشده‌ای را که از سه منطقه جنوب فرانسه یعنی اوسیتانی، پروانس -آلپ-کوت دَزور و کرس وارد این کشور می‌شوند که با افزایش موارد ابتلا به کووید-۱۹ مواجه هستند، قرنطینه می‌کند.
مسافرانی که از این مناطق گردشگری می‌آیند، اگر گذرنامه بهداشتی نداشته باشند که ثابت کند آن‌ها دو دوز واکسن زده اند یا کووید گرفته اند و درمان شده اند، باید ۱۰ روز قرنطینه شوند.

مکرون: واکسن بزنید
امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه در ویدئویی در شبکه‌های اجتماعی خطاب به مردم فرانسه گفت: «واکسن بزنید»، فراخوانی برای فشار آوردن جهت واکسیناسیون که او آن را «مسئله شهروندی»، «پیمان یک ملت با هم» توصیف کرد در حالی که تعداد موارد بستری در فرانسه رو به افزایش است.
تظاهراتی روز شنبه در بیش از ۱۵۰ شهر فرانسه علیه گسترش گذرنامه بهداشتی و واکسیناسیون اجباری برای مراقبت کنندگان از بیماران که روز پنجشنبه به تأیید شورای قانون اساسی رسید، پیش بینی شده است.

خطر ابتلای دوباره واکسینه نشده ها
بر اساس مطالعه‌ای که روز جمعه از سوی مقامات بهداشتی آمریکا منتشر شد، کسانی که واکسن نزده اند بیش از دو برابر بیشتر از کسانی که به طور کامل واکسینه شده اند، با خطر ابتلای دوباره به کووید-۱۹ مواجهند.
این مطالعه خاطر نشان می‌کند محققان هنوز برای مشخص کردن مدت دقیق ایمنی پس از ابتلا و مدتی که می‌تواند بین ظهور سویه‌ها جدید فاصله بیفتد، مشکل دارند.

پنج میلیون مورد ابتلا در آرژانتین
وزارت بهداشت آرژانتین جمعه اعلام کرد موارد ابتلا در کشور از آستانه پنج میلیون مورد گذشت (پنج میلیون و دو هزار و ۹۵۱ مورد). ۱۰۷ هزار و ۲۱۳ نفر نیز جان خود را به علت ابتلا به کووید-۱۹ از دست دادند.
تعداد موارد ابتلا در آرژانتین از ۱۰ هفته پیش و موارد مرگ و میر از هشت پیش در این کشور رو به کاهش است و مقامات را بر آن داشت که محدودیت‌ها را کاهش دهند.
نزدیک به ۲۶ میلیون نفر از ۴۵ میلیون نفر جمعیت آرژانتین یک دوز واکسن دریافت کردند از این بین هشت میلیون نفر دوز دوم را نیز تزریق کردند. ۸۰ درصد افراد بالای ۱۸ سال به ویژه دوز اول را دریافت کردند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید