هر نوع پارچه ظریف یا لباس زیر زنانه باید در آب سرد شسته شود. وقتی نوبت به جین می‌رسد، آن را در آب کاملا سرد و خنک بشویید زیرا می‌خواهید رنگ آن را حفظ کنید.

دمای مناسب آب در استفاده از لباسشویی

سلام نو-فاطمه عرب‌زاده: برخلاف ماشین ظرفشویی، دمای آب در ماشین لباسشویی موضوعی بحث برانگیز است. برخی از افراد فقط از آب سرد استفاده می‌کنند و برخی دیگر دماهای گرم را انتخاب میکنند. اما در انتخاب دمای مناسب ماشین لباسشویی باید دقت زیادی داشت زیرا این امر در طول عمر لباس شما تأثیر زیادی می‌گذارد.

جنینگز، مدیر فنی مصرف کننده، می‌گوید: برای اینکه بدانید چه موقع باید آب لباسشویی را خنک نگه داشته و چه موقع حرارت آن را بالا ببرید، باید به دستورالعمل های مراقبتی لباس‌ها توجه کنید. برای کمک به حفظ محیط زیست، بهتر است لباس‌های خود را تنها زمانی که واقعا کثیف هستند بشویید. بنابراین در اغلب موارد لباس بچه ها واقعا کثیف است، اما اگر فقط در دفتر کار خود نشسته اید و چیزی لباس شما را کثیف نکرده است، نیازی به شستشوی مکرر کت و شلوار نخواهید داشت.

آب سرد

سعی کنید برای شستن لباس هایتان بیشتر از آب سرد استفاده کنید. آب سرد از رنگ لباس‌های شما محافظت می‌کند و برای محیط زیست بسیار بهتر است. امروزه بیشتر مواد شوینده به گونه‌ای ساخته شده اند که در آب سرد نیز به همان اندازه آب گرم کارآمد هستند.

نکته: پارچه های ظریف و لباس‌های جین همیشه باید با آب سرد شسته شوند.

هر نوع پارچه ظریف یا لباس زیر زنانه باید در آب سرد شسته شود. وقتی نوبت به جین می‌رسد، آن را در آب کاملا سرد و خنک بشویید زیرا می‌خواهید رنگ آن را حفظ کنید. برای لباس‌هایی که به آنها اهمیت زیادی می‌دهید، برنامه پارچه‌های ظریف را انتخاب کنید تا دستگاه شما خیلی سریع نچرخد.

اگرچه ممکن است وسوسه شوید شلوار چسبان عرق کرده و لباس‌های ورزشی خود را با آب داغ بشویید، اما بهتر است این کارهای منفی را انجام ندهید. بهتر است این لباس‌ها در تنظیمات خنک شسته شوند زیرا با این کار این لباس‌ها با گذشت زمان انعطاف پذیری خود را حفظ می‌کنند. اگر متوجه شدید لباس هایتان پس از شستشو کاملا تمیز نشده‌اند، بهتر است آنها را با آب سردتر دوباره بشویید تا اینکه یک بار با آب گرم بشویید.

آب گرم تا داغ

برای لباس های کاملا سفید و تا جاییکه جنس پارچه بتواند تحمل کند، می‌توان از آب گرم استفاده کرد مخصوصا اگر چرک نیز باشند. اگر لباس سفید شما دارای لکه‌های سخت باشد، استفاده از آب گرم تا داغ برای از بین بردن لکه‌ها عالی است. اگر قصد ضد عفونی کردن پارچه و لباس‌های سفید خود را دارید، از آب فوق العاده داغ استفاده کنید که برای از بین بردن میکروب و آلودگی مناسب است. با استفاده از برنامه ضدعفونی کردن البسه که امروزه در بیشتر لباسشویی‌ها وجود دارد، فقط با دمای آب گرم می‌توانید میکروب را از بین ببرید و به هیچ افزودنی یا چیز خاصی احتیاج ندارید.

به دستورالعمل‌های مراقبتی البسه توجه کنید

همیشه به دستورالعمل‌های مراقبتی تولیدکننده لباس خود توجه داشته باشید و هنگام شستشوی لباس آنها را به خاطر داشته باشید. حتی اگر هنگام پوشیدن لباس کتانی بسیار عرق کرده و بدبو شده اید، آب سرد اغلب برای تمیز کردن لباس شما کافی است و نیازی به استفاده از آب گرم نیست.

کد خبرنگار: ۲۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید