ایراکلی گاریباشویلی، نخست‌وزیر گرجستان اجازه برگزاری مجوز راهپیمایی همجنسگرایان در مرکز تفلیس، پایتخت این کشور را نداد.

نخست‌وزیر گرجستان با برگزاری راهپیمایی همجنسگرایان مخالفت کرد

به گزارش سلام نو، ایرنا به نقل از پایگاه خبری "نیوز گئورگیا" گرجستان نوشت: گاریباشویلی برگزاری راهپیمایی در حمایت از حقوق همجنسگرایان در مرکز تفلیس را اقدامی نامناسب عنوان و اظهار داشت: به مبتکران این اقدام انتخاب مکان جایگزین پیشنهاد شده است.

گاریباشویلی طی سخنانی در جلسه هیات دولت گرجستان، افزود: راهپیمایی امروز همجنسگرایان تهدید رویارویی مدنی را در پی دارد و اکثریت شهروندان گرجستان با برگزاری آن مخالف هستند.

تشکل غیر دولتی "تفلیس پراید" برنامه ریزی کرده بود که امروز (دوشنبه) یک برنامه راهپیمایی در حمایت از حقوق همجنسگرایان در خیابان مرکزی "روستاولی" تفلیس برگزار کند، ولی در مقابل تشکل ها و گروههای محافظه کار گرجستان با برگزاری آن مخالفت کرده و درباره پی آمدهای خشونت آمیز آن هشدار داده بودند.

این در حالی است که هواداران و فعالان برخی تشکل های مخالف برگزاری تظاهرات همجنسگریان روز گذشته با نصب چندین چادر در خیابان مرکزی تفلیس، شب را در این محل بسر برده و اعلام کردند که اجازه برگزاری این راهپیمایی را نخواهند داد.   

در گذشته تلاش ها برای برگزاری راهپیمایی همجنسگرایان در ماه می سال ۲۰۱۳ میلادی در تفلیس به خشونت کشیده بود و بر اثر آن ۳۰ نفر آسیب دیدند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید