حسن روحانی، رئیس‌جمهور گفت: باید تحریم شکسته شود تا با فروش نفت وضع صندوق توسعه ملی بهتر شود.

برای پروژه‌های دولت از صندوق توسعه ملی برداشت کرده‌ایم/ صندوق توسعه ملّی ماحصل پول نفت است

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، رئیس‌جمهور روحانی با اشاره به برداشت از صندوق توسعه ملی برای پروژه‌های دولت گفت: صندوق توسعه ملّی ماحصل پول نفت است و بعد از برجام پول‌هایی به این صندوق وارد شد و طرح‌های امروز ما مرهون سیاست خارجی ماست.

حسن روحانی، رئیس‌جمهور، پیش از ظهر امروز (یکشنبه ۲۴ اسفند) در آیین بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی طرح‌های ملّی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: خوشحالیم که امروز طرح تاریخی را درباره آبادی منطقه شرق ایران اجرایی کردیم.

وی ادامه داد: این عدم تعادلی که بین شرق و غرب همیشه بوده و شرق از لحاظ طبیعت طبیعت سختی دارد و ما هم چون بچه منطقه شرق کشور هستیم می‌دانیم که کویر، سختی و زیبایی‌های دارد حتماً باید کاری کنیم که منطقه شرق ایران آباد شود و این توازن بین شرق و غرب ایجاد شود.

روحانی با بیان اینکه طرحی که امروز افتتاح شد، از لحاظ امنیت و توسعه کشور حائز اهمیت است، گفت: البته این طرح، بزرگ و تاریخی است و وقتی اوایل دولت بحث می‌کردیم، برخی می‌گفتند عملیاتی نیست و قابل اجرا نیست. امّا الحمدلله این طرح شروع شد و همانطوری که مردم می‌دانند سه فاز خط یک را تا امروز افتتاح کردیم. یک فاز در آبان ماه، دو فاز هم امروز افتتاح شد و آبی که به منطقه سیرجان و مس سرچشمه می‌رسد و آبی که به منطقه اردکان یزد می‌رسد محصول این طرح است.

رئیس‌جمهور ادامه داد: این طرح باید ادامه پیدا کند و باز هم از خلیج فارس و دریای عمان تا خراسان جنوبی و مشهد و خط سوم برای اصفهان و خط چهارم از دریای عمان به زاهدان و زابل هست که این تحول بسیار عظیمی است.

روحانی با اشاره به برداشت از صندوق توسعه ملی برای پروژه‌های دولت گفت: صندوق توسعه ملّی ماحصل پول نفت است و بعد از برجام پول‌هایی به این صندوق وارد شد و طرح‌های امروز ما مرهون سیاست خارجی ماست. امروز هم باید تحریم شکسته شود تا با فروش نفت باز هم وضع صندوق توسعه ملی خوب شود.

کد خبرنگار: ۱۴
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید