رژیم مدیترانه‌ای به طور معمول شامل چربی‌های اشباع نشده مانند روغن زیتون، آجیل و آووکادو، همراه با سبزیجاتی مانند کرفس، اسفناج و هویج است و برای سلامت قلب مفید است.

تاثیر رژیم غذایی مدیترانه‌ای بر سلامت قلب

به گزارش سلام نو به نقل از رکنا ، مطالعات اخیر محققان آمریکایی نشان می‌دهد رژیم غذایی حاوی مقادیر بالای کربوهیدرات احتمال بروز بیماری‌های قلبی عروقی و مرگ ناشی از آن را افزایش می‌دهد.

رژیم غذایی مهم ترین عامل در سلامت سیستم قلبی عروقی است. بر اساس مطالعات افرادی که بیش از ۶۰ درصد رژیم غذایی خود را به کربوهیدرات اختصاص می‌دهند، به میزان قابل توجهی در معرض خطر بیماری‌های قلبی و مرگ ناشی از آن قرار دارند. کربوهیدرات ها حاوی حداقل فیبر مورد نیاز بدن هستند.

رژیم غذایی مدیترانه‌ای برای سلامت قلب توصیه شده است. رژیم مدیترانه‌ای به طور معمول شامل چربی‌های اشباع نشده مانند روغن زیتون، آجیل و آووکادو، همراه با سبزیجاتی مانند کرفس، اسفناج و هویج است. این سبزیجات غنی از نیتریت و نیترات هستند و ترکیب این دو گروه غذایی باعث تشکیل اسیدهای چرب نیترو می‌شود.

در رژیم غذایی مدیترانه‌ای جایی برای گوشت قرمز، غذاهای فرآوری شده و قندهای مصنوعی وجود ندارد. استفاده از مقادیر زیاد میوه، سبزیجات، روغن زیتون، لوبیا و غلات و محصولات لبنی کم چرب در این رژیم غذایی توصیه شده است.

رژیم غذایی دوستدار قلب

رژیم غذایی DASH نیز یک گزینه مناسب برای داشتن قلب سالم است. این رژیم غذایی یک رویکرد مادام العمر برای مصرف غذای سالم است که تمرکز عمده آن روی پیشگیری و درمان فشار خون بالاست. این برنامه غذایی افراد را به کاهش مصرف سدیم تشویق می‌کند و در آن مواد غذایی حاوی پتاسیم، کلسیم و منیزیم گنجانده شده است.

یکی از مهم ترین مزیت‌های این روش، انعطاف‌پذیری آن است و اینکه از هیچ دستور پیچیده‌ای تبعیت نمی‌کند. توصیه محققان در رژیم غذایی DASH، مصرف مقدار زیادی میوه، سبزیجات، غلات سبوس دار، محصولات لبنی کم چرب، روغن سبزیجات، آجیل، گوشت سفید و حبوبات است و مصرف نوشیدنی های شیرین و چربی‌های اشباع شده را ممنوع می‌کند.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید