ورزش کردن برای سلامتی جسم و روح بسیار مفید است، اما ورزش کردن آدابی دارد که در صورت عدم رعایت آن تاثیر منفی خواهد داشت و مبحث تغذیه یکی از نکاتی است که باید حتما در هنگام ورزش کردن رعایت کنیم و بدون داشتن برنامه غذایی مناسب شما چربی‌سوزی و عضله‌سازی نخواهید داشت.

مواد غذایی که نباید قبل از تمرین ورزشی بخوریم

به گزارش سلام نو به نقل از روزنامه خراسان ،درباره تغذیه هنگام ورزش، همیشه صحبت از این است که چه بخوریم. اما در ادامه این مطلب درباره خوراکی‌هایی که نباید قبل از تمرین ورزشی بخورید خواهیم گفت.

گرانولا

خوردن گرانولا ممکن است قبل ورزش ایده خوبی به نظر برسد، اما شما باید قبل از مصرف، برچسب کالری را بررسی کنید زیرا معمولا این مواد مقدار زیادی شکر دارد و خوردن مواد قندی قبل از ورزش توصیه نمی‌شود.

سبزیجات با فیبر بالا

بدن شما به فیبر احتیاج دارد، اما نه قبل از ورزش.سبزیجاتی مثل کلم بروکلی و گل‌کلم دارای فیبر بالایی هستند و به همین دلیل دیر، هضم می‌شوند و ورزش را برای شما سخت و ناخوشایند خواهند کرد. بهتر است قبل ورزش سبزیجات زود هضم، مثل سیب‌زمینی یا مارچوبه بخورید.

غذاهای چرب

فست‌فودها، گوشت قرمز و غذاهایی که چربی بالایی دارند، برای قبل از تمرین گزینه مناسبی نیستند. چون برای تبدیل چربی به انرژی، بدن شما باید سخت کار کند و ممکن است باعث شود هنگام تمرین احساس سنگینی و خستگی کنید.

ماست

لبنیات به علت داشتن پروتئین، بسیار دیر هضم است و برای قبل از تمرین گزینه مناسبی نیست.ضمن این‌که بعضی از انواع لبنیات و ماست حاوی مقادیر بالای چربی و قند هستند، بنابراین قبل از مصرف حتما برچسب ارزش غذایی آن را کنترل کنید.

تخم کتان

این دانه فواید بسیاری دارد. برخی افراد برای کاهش یبوست، پایین آوردن سطح کلسترول و کاهش اشتها و لاغری از آن استفاده می‌کنند. اما تخم کتان سرشار از فیبر و اسیدهای چرب است و برای قبل از تمرین مناسب نیست اگر قصد استفاده از آن را در برنامه غذایی خود دارید به زمان استفاده از آن حتما توجه کنید.

نوشیدنی‌های انرژی‌زا

ممکن است فکر کنید این نوشیدنی‌ها به عنوان یک تقویت‌کننده قبل از تمرین مناسب هستند، اما آن‌ها می‌توانند شما را عصبی کنند و ضربان قلب و فشار خون شما را افزایش دهند. پس بهتر است خوردن این نوشیدنی‌ها را قبل از تمرین فراموش کنید.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید