وزارت دفاع روسیه با جنگنده‌های سوخو-۲۷ سه فروند هواپیمای نظامی فرانسوی را به هنگام نزدیک شدن به مرزهای این کشور بر فراز دریای سیاه رهگیری کرد.

 روسیه، سه هواپیمای نظامی فرانسه را رهگیری کرد
به گزارش سلام نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت دفاع روسیه از رهگیری چند فروند هواپیمای نظامی فرانسه بر فراز دریای سیاه خبر داد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: دو جنگنده روسیه، سه هواپیمای نظامی فرانسه را بر فراز دریای سیاه و نزدیک به مرزهای روسیه رهگیری کردند.

همچنین خبرگزاری فرانسه به نقل از وزارت دفاع روسیه اعلام کرد روسیه امروز، چهارشنبه با جنگنده‌های سوخو-۲۷ خود سه فروند هواپیمای نظامی فرانسوی را به هنگام نزدیک شدن به مرزهای روسیه، بر فراز دریای سیاه رهگیری کرد.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که دو جنگنده سو-۲۷ را برای بررسی دو فروند جنگنده میراژ ۲۰۰۰ فرانسه و یک فروند هواپیمای نظامی پس از آن که بر فراز دریای سیاه به هنگام نزدیک شدن به مرزهای روسیه مشاهده شدند، اعزام کرد.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد جت‌های روسیه هواپیماهای فرانسوی را طبق قوانین بین المللی استفاده از حریم هوایی، بر فراز دریای سیاه اسکورت کردند.

وزارت دفاع روسیه در ادامه اعلام کرد: هواپیماهای فرانسوی از (نزدیکی) مرزها بازگشتند و جنگنده‌های روسیه نیز به پایگاه‌های خود برگشتند.

این وزارتخانه در ادامه افزود: نقض مرزهای دولت فدراسیون روسیه اقدامی غیرمجاز است. تنش‌ها میان روسیه و غرب از زمانی که روسیه در سال ۲۰۱۴ شبه جزیره کریمه را به خاک خود ملحق کرد، از زمان جنگ سرد تا کنون به بالاترین حد خود رسیده است.

روسیه و کشورهای غربی به شکل معمول، جنگنده‌های همدیگر را در نزدیکی مرزهایشان رهگیری می‌کنند.

در مه ۲۰۱۹ جنگنده‌های آمریکایی شش جنگنده روسیه را در حریم هوایی بین المللی در غرب آلاسکا رهگیری کردند.
مسکو آخرین بار، جنگنده‌های روسی را بر فراز دریای سیاه در ماه اکتبر سال گذشته میلادی رهگیری کرد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید