بنا بر اعلام یکی از مقامات وزارت خارجه آمریکا، واشنگتن تا تاریخ ۵ فوریه (۱۷ بهمن) مقدمات تمدید پیمان استارت نو را تکمیل می‌کند.

ابراز امیدواری آمریکا برای تکمیل مقدمات تمدید پیمان استارت تا ۵ فوریه

به گزارش سلام نو به نقل از مهر به نقل از تاس، یکی از نمایندگان وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که واشنگتن امیدوار است بتواند تا تاریخ پنجم فوریه مقدمات تمدید پیمان استارت نو (پیمان کاهش تسلیحات استراتژیک) را آماده کند.

این در حالی است که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه، دیروز جمعه توافقنامه تمدید «پیمان کاهش تسلیحات استراتژیک» (استارت نو) را به مدت پنج سال امضا کرد.

روسیه و ایالات متحده آمریکا چهارشنبه گذشته و کمتر از یک هفته مانده به تاریخ انقضای «پیمان کاهش تسلیحات استراتژیک» موسوم به استارت نو در مورد تمدید پنج ساله این پیمان توافق کردند.

در همین ارتباط، کاخ کرملین روز جمعه اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه سند تنفیذ توافقنامه مزبور را امضا کرده است.

در بیانیه کاخ کرملین آمده است: «رئیس جمهور قانون فدرال برای تنفیذ توافقنامه مربوط به تمدید معاهده میان فدراسیون روسیه و ایالات متحده را که در زمینه تدابیری برای کاهش و تحدید بیشتر تسلیحات تهاجمی استراتژیک مورخ هشتم آوریل ۲۰۱۰ است، امضا کرد».

طبق قوانین روسیه، قانونِ تنفیذ توافقنامه مزبور که به امضای پوتین رسیده است، از روز انتشار رسمی آن قابلیت اجرا می‌یابد.

گفتنی است، پیمان استارت نو که از سال ۲۰۱۱ به اجرا درآمده است، در روز پنجم فوریه ۲۰۲۱ به پایان می‌رسد. این پیمان تنها توافقنامه قانونی برجای مانده و الزام‌آور در حوزه کنترل تسلیحات هسته‌ای میان دو قدرتی است که دارای بیشترین تعداد کلاهک هسته‌ای در جهان هستند.

این توافقنامه بر این فرض بنیادین استوار است که هر کدام از طرف‌های توافقنامه تسلیحات استراتژیک در زرادخانه هسته‌ای خود را به ۷۰۰ فروند موشک، ۱۵۵۰ کلاهک موشکی و ۸۰۰ فروند موشک انداز کاهش دهند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید