در پی توقف تزریق واکسن مدرنا به علت ابتلای برخی از دریافت‌کنندگان به بیماری، ایالت کالیفرنیای آمریکا نسبت به تزریق مجدد این واکسن چراغ سبز نشان داد.

ازسرگیری مجدد استفاده از واکسن مُدرنا در کالیفرنیا

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا به نقل از شبکه خبری ان بی سی، تصمیم جدید امکان توزیع بیش از ۳۰۰ هزار دُز واکسن مُدرنا به بخش ها، شهرها و بیمارستان های این ایالت را فراهم می کند.

وزارت بهداشت عمومی آمریکا در هفته جاری خواستار توقف تزریق واکسن مُدرنا شد پس از انکه ۱۰ نفر به دلیل واکنش های آلرژیکی به مراقبت های پزشکی نیاز پیدا کردند.

وزارت مزبور در عین حال پس از مشاوره با شرکت مُدرنا و نهادهای سلامت فدرال و محلی آمریکا به مبنای علمی خاصی برای ادامه وقفه در روند واکسیناسیون مُدرنا دست نیافت و اعلام کرد که واکسیناسیون می تواند بی درنگ ازسرگرفته شود.  

به گفته «اریکا پان» متخصص همه گیرشناسی آمریکا، روند دستیابی به این یافته ها باید استمرار یابد تا به مردم کالیفرنیا اطمینان دهد که واکسن ها ایمن و موثرند و سیستم هایی برای تضمین ایمنی دقیق و علم محور واکسن به اجرا گذاشته می شود.  

«چریل برنان» یکی از افرادی که پس از دریافت واکسن مُدرنا بیمار شد، گفت: در دقیقه ۱۸ پس از دریافت واکسن، احساس فشردگی در گلویم کردم. وی از افزایش فشار خون خود که می توانست بسیار تهدیدآمیز باشد، خبر داد.

وی در عین حال تاکید کرد که باوجود این نشانه ها، قصد دارد ماه آینده برای دریافت دُز دوم واکسن اقدام کند.

رفع نگرانی از مصرف واکسن مُدرنا در ایالت کالیفرنیا در حالی روی داده است که مقام های این ایالت درتلاشند امکان واکسیناسیون همه افرادی ه منتظر دریافت واکسن هستند از جمله میلیون ها فرد ۶۵ سال و بالاتر را که به تازگی به افراد واجد شرایط واکسینه شدن پیوسته اند، فراهم کنند.

کالیفرنیا که ۴۰ میلیون نفر جمعیت دارد، تنها ۴۰۰ تا ۵۰۰ هزار دُز واکسن در یک هفته دریافت کرده و برای واکسینه کردن افراد ۶۵ سال و بالاتر به چهار تا پنج ماه زمان نیاز است.

به رغم این نگرانی ها، مراکز واکسیناسیون در بخش های بیشتری از این ایالت گشایش یافته، زیرا میزان تقاضا بی سابقه است. مقام های این ایالت به وعده جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا برای تقویت منابع مورد نیاز برای واکسیناسیون چشم دوخته اند.

براساس اطلاعات دانشگاه جان هاپکینز، کالیفرنیا اولین ایالت در آمریکا است که بیش از سه میلیون مورد ابتلا به ویروس کرونا در آن به ثبت رسیده است. طبق آمارهای ارائه شده توسط دانشگاه جان هاپکینز و مرکز ردیابی کرونا، روند افزایش موارد ابتلا در ایالت کالیفرنیا در دو ماه اخیر سه برابر شده است.

تازه ترین گزارش ها حاکی است که ۲۴ میلیون و ۹۹۸ هزار و ۹۷۵ نفر در آمریکا به کووید – ۱۹ مبتلا شده اند. از این تعداد، ۴۱۵ هزار و ۸۹۴ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری فوت کرده و ۱۴ میلیون و ۹۶۸ هزار و ۷۱۶ نفر بهبود یافته اند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید