پسته از خشکبارهای پرخاصیت و سودمند است که مصرف آن به شدت توصیه شده است، برای پسته فواید متعددی ذکر شده است که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

خواص فراوان پسته در درمان بی خوابی

به گزارش سلام نو به نقل از شفا آنلاین، همه ما تا امروز از فواید پسته چیزهای بسیار زیادی شنیده ایم. پسته همیشه یکی از مهم ترین اعضای خانواده آجیل به شمار می رود.

برای پسته فواید متعددی ذکر شده است. میزان پتاسیم آن با این جثه کوچک برابر با پتاسیم پرتقال است و علاوه بر آن کربوهیدراتها، پروتئین، اسیدهای آمینه ،چربی و فیبرهای رژیمی است.

پسته ها همچنین غنی از مواد معدنی ،پتاسیم، آهن، کلسیم ،روی ، مس و سدیم هستند.

به همه این فواید ویتامین های ضروری  مثل ویتامین ث ، ب۶، آ، کا، تیامین، فولات، کولین ،اسید و بتایین را اضافه کنید.

پسته تاثیرات مثبتی بر روی سلامت جسمانی دارد، از تسکین سرفه گرفته تا درمان کم خونی و از تقویت ذهن گرفته تا معده و درمان اسهال و باز کردن مجاری کبد.

اما در میان ده ها خواص بسیار عالی پسته شاید یکی از چیزهایی که کمتر به آن اشاره شده تاثیر مثبت آن بر روی خواب است.

اما این اتفاق چرا و چگونه می افتد؟

پسته حاوی ملاتونین است. هورمونی است که در غده صنوبری -(پینه‌آل)، غدهکوچکی در مغز _ تولید می‌شود و به تنظیم چرخه خواب و بیداری در بدن کمک می‌کند.

حالا این هورمون تنظیم کننده خواب بدن که به خصوص در تاریکی در بدن ترشح می شود در پسته یافت می شود.

محققان با انجام آزمایشات متعدد به این نتیجه رسیده اند پسته در کنار خواص متعددی که دارد می تواند بر روی خواب انسان هم تاثیر مناسب بگذارد و به درمان بی خوابی کمک کند.

در مصرف پسته بلکه در مصرف دیگر مواد غذایی مفید هم باید حد اعتدال را رعایت کنید. همان‌طور که مصرف بسیاری از مواد برای بدن ارزشمند و ضروری است، مصرف بیش از حد آن نیز به همان اندازه برای بدن خطرناک و مضر است؛ بنابراین مصرف با رعایت اعتدال را فراموش نکنید. حال با توجه به ارزش غذایی پسته و نیاز­های روزانه یک فرد سالم باید بگوییم مصرف ۴۵ عدد یا ۳۰ گرم پسته در هر روز اجباری است؛ البته این مقدار در صورتی است که فرد از لحاظ سلامت جسمانی هیچ بیماری یا مشکلی نداشته باشد. در صورت وجود سابقه بیماری، برای مصرف پسته حتما با دکتر تغذیه مشورت کنید.

کد خبرنگار: ۱۵
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید