به گفته یکی از مقامات مذاکره کننده عضو اوپک پلاس، بیشتر اعضای این مجمع با افزایش تولید ۵۰۰ هزار بشکه نفت در ماه فوریه مخالف هستند.

مخالفت اکثر اعضای اوپک پلاس با افزایش تولید نفت

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، خبرگزاری ریانووستی روز دوشنبه به نقل از یک مقام مذاکره کننده نفتی از یکی از کشورهای عضو اوپک پلاس و بدون اشاره به نام و سمت وی نوشت: در شرایطی که امروز نشست اوپک پلاس برگزار می شود، در مورد سطح تولید نفت در ماه فوریه تفاهمی بین اعضای آن وجود ندارد.  

وی افزود: اکثر اعضای اوپک پلاس معتقدند که تولید نفت را در ماه فوریه نباید افزایش داد زیرا وضع انتشار ویروس کرونا و مبارزه با آن همچنان مبهم است.

به گفته این مقام، کشورهای اوپک پلاس تا آغاز نشست امروز با یکدیگر در تماس بودند و سران اوپک پلاس و مقامهای عربستان سعودی در مورد تولید نفت گفت و گو و تبادل نظر کرده اند.  

وزرای اوپک پلاس قرار است برای تعیین سهمیه تولید فوریه ۲۰۲۱ امروز دوشنبه دیدار کنند. در این  نشست کشورهای عضو اوپک پلاس همچنین به بررسی وضعیت بازار پس از تصمیم برای افزایش تدریجی تولید به میزان ۵۰۰ هزار بشکه می پردازند.

بر اساس توافق وزیران اوپک پلاس در نشست دسامبر (آذر) این گروه تولید نفت در ژانویه (دی) را ۵۰۰ هزار بشکه در روز افزایش می دهند و پس از آن وزیران هر ماه برای بررسی شرایط بازار و تغییر احتمالی مفاد پیمان محدودیت عرضه دیدار خواهند کرد. پیش بینی می شود اوپک پلاس هر ماه ۵۰۰ هزار بشکه در روز به تولیدش اضافه کند تا مجموع این افزایش در آوریل سال ۲۰۲۱ (فروردین ۱۴۰۰) به دو میلیون بشکه در روز برسد. با این حال طرح مذکور باید مورد تایید کمیته نظارتی وزیران اوپک پلاس قرار گیرد.

«طرح کاهش تولید نفت» بر اساس تصمیم کشورهای اوپک پلاس از سال ۲۰۱۹ اجرایی می شود که با کاهش تولید ۷.۷ میلیون بشکه ای تلاش کردند قیمت نفت را در بازار افزایش دهند و تا حدودی موفق هم بوده اند.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید