کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه از تصمیم تهران و مسکو برای همکاری در تولید واکسن کرونا خبر داد.

آمادگی ایران و روسیه برای تولید واکسن کرونا

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا،  کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه از تمایل تهران و مسکو برای همکاری در عرصه تولید واکسن کرونا خبر داد و گفت مقدمات لازم برای برگزاری نشستی با حضور مقامات بهداشت و درمان دو کشور در این زمینه درحال انجام است.

به گزارش روز یکشبنه ایرنا، جلالی در گفت و گو با روزنامه ایزوستیا چاپ مسکو خاطرنشان کرد که ایران و روسیه مقدمات دیداری بین وزرای بهداشت دو کشور در مورد موضوع همکاری در حوزه تولید واکسن کرونا را فراهم می کنند.  

سفیر ایران در مسکو یادآوری کرد: «حسن روحانی» رئیس جمهوری اسلامی ایران و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه در گفت و گوهای تلفنی در ماههای آوریل و اکتبر سال ۲۰۲۰ بر همکاری دو کشور در عرصه تولید واکسن کرونا و تبادل تجربیات در این زمینه تاکید کردند.  

وی با بیان اینکه در زمان حاضر بررسی اسناد روسیه برای واکسن کرونای ساخته شده در این کشور جریان دارد، اظهار کرد: توافق شده است که بزودی دیداری در این مورد برگزار شود.  

جلالی گفت: به رغم اینکه ایران آغاز مرحله نخست آزمایش بالینی واکسن خود برای کرونا به نام «ایران کرونا» را اعلام کرده است، تهران همچنان واکسن های خارجی تولید شده ازجمله واکسن ضدکرونای ساخته شده در روسیه را بررسی می کند.

به گزارش خبرگزاری تاس، امیرحسین قاضی زاده هاشمی نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی در ماه دسامبر سال ۲۰۲۰ در گفت و گو با رسانه های روسی گفته بود که ایران و روسیه برای ایجاد مرکز مشترک تولید واکسن کرونا با یکدیگر مذاکره می کنند.

روسیه تاکنون دو واکسن ضدکرونا ساخته است که اسپوتنیک وی واکسن نخست این کشور در واکسیناسیون عمومی در روسیه بکار گرفته می شود و بیش از ۵۰ کشور جهان برای تهیه این واکسن یا همکاری با مسکو برای ساخت مشترک آن با روسها مذاکره کرده و برخی کشورها توافقنامه هایی نیز در این عرصه با روسیه امضا کرده اند.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید