بنابر اعلام نیروی موشک‌های راهبردی روسیه، این نیرو قصد دارد در سال ۲۰۲۱ بیش از ۲۰۰ رزمایش موشکی برگزار نماید.

تصمیم روسیه برای برگزاری ۲۰۰ رزمایش موشکی در سال ۲۰۲۱

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، نیروی موشک های راهبردی روسیه روز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: در سال ۲۰۲۱ نیروی موشک های راهبردی روسیه بیش از ۲۰۰ رزمایش در سطوح مختلف برگزار می کند که رزمایش های تاکتیکی و تاکتیکی ویژه با هنگ ها و لشکرهای موشکی از آن جمله است.

در بیانیه آمده است: این رزمایش ها با شرکت واحدهای موشکی مجهز به موشک های پیشرفته و جدید و با مشارکت نیروهایی از مراکز امنیتی دیگر و واحدهای نظامی مختلف در روسیه برگزاز می شود.

نیروی موشک های راهبردی روسیه اعلام کرد: شدت فعالیت‌ها در حین تمرینات و رزمایش ها با توجه به مدت زمان آنان، به طور چشمگیری تغییر خواهد کرد.

پرسنل نیروی موشک های راهبردی روسیه در جریان رزمایش ها، وظایف محوله ازجمله برای تکامل اقدامات مانوری و مسیرهایی برای گشت زنی واحدهای سیار موشکی را اجرا می کنند.

مجموعه های موشکی قاره پیمای سیار یارس (با برد پرتاب حدود ۱۰ هزار کیلومتر) مسائل مربوط به پیمودن مسافت یکصد کیلومتری، تغییر مواضع و سازماندهای استتار موشک ها و محافظت نظامی از سامانه های موشکی را تمرین می کنند.

آلکسی کریووروچکو معاون وزیر دفاع روسیه در گفت و گو با روزنامه کراسنایا زیویزدا از آزمایش قریب الوقوع موشک قاره پیمای جدید RS-۲۸ سارمات خبر داد.وی گفت که در آینده ای نزدیک پرتاب هوایی این موشک پیشرفته صورت خواهد گرفت.  

سارمات یکی از تسلیحات راهبردی است که ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه سال ۲۰۱۸ آن را معرفی کرد.

کریووروچکو ادامه داد که با توجه به توانایی های این موشک، حتی پیشرفته ترین سامانه موشکی هم نمی تواند مانع آن شود.  این سلاح شامل موشک هدایت شونده ابر صوت آوانگارد است که پوتین آنها را به "شهاب سنگ" و "گلوله آتش" تشبیه کرده است.

کد خبرنگار: ۱۸
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید