نکات توضیح داده شده در این مقاله، نمونه‌ای از بهترین پیشنهاداتی است که اگر قبل از خرید اینترنتی لباس، آنهارا انجام دهید، می‌توانند به شما در خرید بهتر و هوشمندانه‌تر کمک کنند.

نکاتی که باید قبل از خرید اینترنتی لباس بدانید!

یکی از لذت‌بخش‌ترین کارها برای خانم‌ها و آقایانی که به ظاهر خود اهمیت می‌دهند، خرید کردن است. اما گاهی به دلیل مشغله‌های زیاد زندگیِ امروز و به ویژه شیوع ویروس کرونا، خرید آنلاین لباس، راحت‌ترین، سریع‌ترین و امن‌ترین شیوه خرید لباس به نظر می‌رسد. این شیوه جدید از خرید که در چند سال اخیر محبوب شده راه و رسم خاص خود را دارد. حتماً برایتان اتفاق افتاده که لباسی که به صورت آنلاین خریداری کرده‌اید، مطابق آن چه می‌خواستید، نبوده یا با سایز شما هماهنگی نداشته است. احتمالاً این موارد باعث شده که نتوانید دوباره به خرید آنلاین اعتماد کنید. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا از نکات مهمی که خرید آنلاین لباس را برایتان دلنشین و آسان می‌کند اطلاع یابید.

توجه به مشخصات محصول

در اکثر فروشگاه‌های اینترنتی معتبر قسمتی وجود دارد که مربوط به توضیحات و شرح مشخصات محصول است. با مطالعه این قسمت معمولاً اطلاعات مهمی مثل جنس پارچه، مدل لباس، رنگ و نحوه استفاده و نگه‌داری از لباس را پیدا خواهید کرد. این اطلاعات به شما کمک می‌کنند بدون دیدن لباس از نزدیک همه اطلاعات مورد نیاز را کسب کنید و خرید بهتری داشته باشید. مطالعه کامل این بخش از اولین قدم‌ها برای خرید اینترنتی هوشمندانه است. 

آشنایی با جنس پارچه و مدل لباس‌ها

اگر در قسمت مشخصاتِ محصول٬ به نوعِ پارچه یا مدل لباسی برخورد کردید که برایتان آشنا نبود می‌توانید نام آن را در اینترنت جستجو کرده و از تمام ویژگی‌های محصول اطلاع پیدا کنید. بهتر است قبل از خرید، درباره‌ی بافتِ پارچه، نحوه‌ی ایستادن آن روی بدن، نحوه‌ی شستن و اتو کردن لباس و همه جزئیات آن اطلاع کامل به دست آورید تا زمانی که لباس جدید به دستتان می‌رسد، از انتخاب خود پشیمان نشوید.

اندازه‌گیری سایز بدن

قدم بعدی برای خرید لباس به صورت آنلاین، اندازه‌گیری سایز بدن است. این کار را حدوداً هر ماه انجام دهید زیرا بدن در بازه‌های زمانی مختلف دچار تغییر سایز می‌شود. از مهم‌ترین قسمت‌هایی که نیاز به تعیین دقیق سایز آن‌ها دارید، دور ران، دور باسن، دور سینه، دور شکم و کمر است. به منظور انجام این اندازه‌گیری‌ها می‌توانید از متر خیاطی استفاده نمایید. سایز هر قسمت از بدن را داخل یک دفتر ثبت کرده تا متوجه تغییرات سایز بدن خود شوید.

https://timchemarket.com/media/wysiwyg/blog/style/measuring_body.jpg

مطالعه جدول راهنمای سایز

هر سایت فروشگاهی جدول راهنمای سایز دارد که با مطالعه و مطابقت دادن آن با اندازه‌هایی که گرفته‌اید می‌توانید از سایز دقیق خود مطمئن شوید و طبق آن لباس موردنظر را سفارش دهید. اگر سایت فروشگاه موردنظر شما جدول راهنمای سایز نداشت از جداول موجود در اینترنت کمک بگیرید یا از طریق راه‌های ارتباطی موجود با کارکنان فروشگاه در ارتباط باشید و از آن‌ها بخواهید تا در انتخاب دقیق به شما کمک کنند.

مطالعه قوانین سایت

یکی از مهم‌ترین نکات برای خرید آنلاین دانستن شرایط عودت محصول است. بسیاری از سایت‌ها این قانون را که شما بتوانید لباس خریداری‌شده را برگردانید و یا با محصول دیگر جایگزین کنید را ندارند و این مسئله مشکلات زیادی ایجاد خواهد کرد. شما باید همه جوانب خرید اینترنتی را قبل از اقدام به آن در نظر بگیرید تا از نتیجه خشنود و راضی باشید.

توجه به نظرات خریداران قبلی

نظرات خریداران قبلی که در سایت موجود است را به دقت بخوانید و اگر انتقادی به نظرتان منطقی رسید به آن توجه کنید. تعداد زیادی از مشتریان ممکن است اندازه‌های دقیق بدن خود را ندانند، توضیحات محصول را به خوبی مطالعه نکنند و به جدول راهنمای سایز توجه کافی نکنند و پس از آن که لباس به دستشان رسید از خرید خود ناراضی باشند و نظرات منفی بنویسند. باید دقت داشته باشید که نظرات منفی و درعین‌حال منطقی را مَدِنظر قرار دهید.

از یک دوست کمک بگیرید!

اگر دچار تردید در انتخاب لباس شدید می‌توانید نظرات یکی از دوستان یا اعضای خانوادتان را بپرسید و حتی با اشتراک گذاشتن عکس لباس در فضای مجازی نظرسنجی کنید.

https://timchemarket.com/media/wysiwyg/blog/style/shopping_online_happy_women.jpg

برطرف کردن ایرادات

اگر لباسی که سفارش داده‌اید مطابق میل و نظر شما بود اما دلتان می‌خواهد قسمت‌هایی از آن را تغییر دهید. از خیاط مورد اعتماد استفاده کنید. این کار هزینه زیادی نخواهد داشت اما در مقابل شما آن چه را که مطابق سلیقه خودتان است به لباس اضافه کرده و یا از آن حذف می‌کنید. 

تعیین بودجه

به منظور جلوگیری از هدر رفتن هزینه بهتر است که قبل از انجام هر خریدی، چه آنلاین و چه حضوری، سقف بودجه‌ای تعیین کنید تا بیشتر از آن مبلغ خرید نکنید. اگر محصولات مورد نیاز شما بیشتر از بودجه بود می‌توانید آن‌ها را الویت‌بندی کرده و آن مواردی که اولویت کمتری دارند را در ماه‌های آینده تهیه کنید.

کمی انعطاف‌پذیر باشید!

بدانید که رنگ و ظاهر لباس هرقدر هم که در عکس دقیق نشان داده شده باشد احتمال آن وجود دارد که زمانی که لباس را از نزدیک می‌بینید مقداری با عکس تفاوت داشته باشد. اگر این تفاوت بیش‌ازحد باشد شما می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی با مسئولین سایت تماس برقرار کرده و این مسئله را به آن‌ها گوشزد نمایید.

خرید آنلاین لباس یکی از آسان‌ترین شیوه‌های خرید است. شما می‌توانید از خانه، بدون صرف وقت در ترافیک و شلوغیِ مراکز خرید، از صدها فروشگاه اینترنتی دیدن کرده و لباس موردنظرتان را پیدا کنید. حتی می‌توانید اجناس و محصولات فروشگاه‌های مختلف را با هم مقایسه کرده، قیمت مناسب آن‌ها را پیدا کنید، رنگ و سایز موردنظرتان را انتخاب کرده و در نهایت نیز در مدت زمان کوتاهی پس از قطعی کردن سفارش خود لباس جدیدتان را درب منزل تحویل بگیرید. این نوع جدید از خرید کردن لذت دو چندانی داشته و احتمال هدر رفتن وقت و هزینه را به کمترین میزان کاهش می‌دهد. نکات توضیح داده شده در این مقاله، نمونه‌ای از بهترین پیشنهاداتی است که اگر قبل از خرید اینترنتی لباس، آنهارا انجام دهید، می‌توانند به شما در خرید بهتر و هوشمندانه‌تر کمک کنند. برای خرید از وبسایت فروشگاه اینترنتی تیمچه مارکت اینجا را کلیک کنید.

کد خبرنگار: ۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید