یک راه عالی برای بهبودی بعد از تمرین، خوردن و نوشیدن آب زیاد است. حداقل ۳۰ دقیقه بعد از اتمام تمرین باید چیزی بخورید. در صورت لزوم چند میان وعده سالم را در کیف ورزشی خود قرار دهید. نوشیدن آب پس از تمرین بسیار مهم است، زیرا به احتمال زیاد شما مقدار زیادی آب را از طریق عرق خود از دست داده اید.

تمام آنچه که باید بعد از تمرینات ورزشی انجام دهید​​​​​​​

سلام نو پلاس: بسیاری از افراد  قبل از ورزش تمام کارهایی را که لازم است، انجام می دهند، همچنین  تمام کارهایی را که باید در طول تمرین انجام دهند، را با دقت و با برنامه انجام میدهند، اما آیا تا کنون به این فکر کرده اید که بلافاصله بعد از هر تمرین چه کارهایی باید انجام داد؟ برای کسب حداکثر بهره وری از تمرین خود و اطمینان از حفظ و سلامت بدن، باید بدانید که پس از ورزش چه کارهایی باید انجام داد. در اینجا همه چیزی که  شما باید در مورد کارهای روزمره بعد از تمرین بدانید، آورده شده است.

به خودتان استراحت دهید

بعد از انجام هر تمرینی، ۵ دقیقه مکث نمایید. این زمان کافی به بدن  برای خنک شدن قبل از کار یا تمرین با وسیله  دیگر یا تقویت همان عضله با استفاده از تکنیک متفاوت می دهد. برای اینکه در یک جلسه  بدن به اندازه کافی خنک شود، می توانید کاردیو سبک را در همان ناحیه تمرین داده شده، متمرکز کنید.

دوباره حرکات کششی را انجام دهید

وقتی تمام تمرین شما به پایان رسید، حتما دوباره حرکات کششی را ادامه دهید. بسیاری از افراد در مورد کشش قبل از تمرین برای جلوگیری از آسیب دیدگی  آگاهی دارند، اما کشش بعد از هر تمرین نیز همانقدر مهم است. همچنین باید از غلتک برای رفع خستگی بدن استفاده کنید، این به شما در افزایش گردش خون و بهبود انعطاف پذیری کمک می کند.

لباس مرطوب و خیس خود را تعویض کنید

در اولین فرصت لباس های مرطوب و عرق کرده خود را عوض کنید.  لباس خیس شده با عرق بعد از اتمام تمرین برای پوست مضر است. عرق روی لایه بالایی پوست خشک می شود و می تواند باعث تحریک آن شود. لباس خود را تعویض کنید و بعد از رسیدن به خانه حمام کنید. اگر می توانید در ورزشگاه دوش بگیرید و لباس تمیز بپوشید.

آب بخورید و بنوشید

یک راه عالی برای بهبودی بعد از تمرین، خوردن و نوشیدن آب زیاد است. حداقل ۳۰ دقیقه بعد از اتمام تمرین باید چیزی بخورید. در صورت لزوم چند میان وعده سالم را در کیف ورزشی خود قرار دهید. نوشیدن آب پس از تمرین بسیار مهم است، زیرا به احتمال زیاد شما مقدار زیادی آب را از طریق عرق خود از دست داده اید. این می تواند باعث کم آبی بدن  شما شود. نوشیدن آب بعد از تمرین مانع از بروز این امر خواهد شد. پس از اتمام تمرینات خود، فراموش نکنید که این مراحل بعد از تمرین را انجام دهید. انجام کارهای ذکر شده  بهترین روش برای اطمینان از حداکثر بهره وری بعد از تمرینات ورزشی برای حفظ سلامت  بدن است.

کد خبرنگار: ۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید