از نشانه‌های ماندگاری یحیی در پرسپولیس می‌توان به حضور ناگهانی محمدحسین مرادمند در باشگاه پرسپولیس اشاره کرد. مدافع بلند قامت شهر خودرو که در آستانه قرارداد با استقلال بود، روز گذشته در ساختمان باشگاه پرسپولیس دیده شد و ظاهرا تماس یحیی در این حضور به شدت موثر بوده است.

چرا خریدهای پرسپولیس متوسط است؟ / چه کسانی جای علیپور و ترابی را خواهد گرفت؟

سلام نو – سرویس ورزشی: حال و روز پرسپولیس این روزها اصلا خوش نیست و به مشکلاتی دچار شده که استقلال در دو سه فصل اخیر دچارش بود. چند مهره درجه یک سرخپوشان از این تیم رفته‌اند، مهره‌های درجه یکی جذب نشده‌اند، یکی دو خارجی بی‌کیفیت در تیم حضور دارند که ماندنشان بی‌فایده و رفتنشان پرهزینه است و سرمربی هم گفته بعد از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا از پرسپولیس جدا خواهد شد.

پرسپولیس به جز بیرانوند که مشخص بود فصل آخرش با این تیم است و دیر یا زود به اروپا خواهد رفت تا به حال دو ستاره تهاجمی خود یعنی مهدی ترابی و علی علیپور را از دست داده است، دو بازیکنی که موتور گلزنی پرسپولیس و از عوامل قهرمانی این تیم بودند.

ابتدا مهدی ترابی جدا شد و خبر توافقش با قطری‌ها به گوش رسید و بعد هم علی علیپور با انتشار یک پست اینستاگرامی خبر از جدایی‌اش داد و گفت که با تمام تلاشی که کرد نتوانست با مسئولان پرسپولیس به توافق برسد. علیپور در فصل اخیر با ۱۲ گل گلزن اول پرسپولیس و ترابی با ۱۱ گل گلزن دوم این تیم بود و پر کردن جای خالی آن‌ها به این سادگی ممکن نخواهد بود. نکته تاسف بار اینجاست که پرسپولیس از انتقال این دو بازیکن حتی یک دلار درآمد نداشت تا یک شکست تمام عیار بخورد.

رسول پناه، مدیرعامل پرسپولیس، که این روزها حسابی زیر فشار است می‌گوید که بهترین و بیشترین پیشنهاد را به علی علیپور دادند، اما او مایل به ماندن نبود و وقتی این هفته ویزا گرفته حتما از چند هفته پیش برنامه ریزی جدایی را انجام داده است.

او اولویت باشگاه را از نظر مالی پرداخت مطالبات برانکو دانست و گفت به زودی با یحیی جلسه‌ای ترتیب خواهند داد تا درباره مسائل و مشکلات تیم صحبت کنند.

اما در این میان دو سوال مهم برای پرسپولیسی‌ها مطرح است. اول این که تیم چه بازیکنانی را جذب کرده و خواهد کرد؟ دوم هم این که سرنوشت یحیی چه خواهد شد؟

در مورد سوال دوم و سرنوشت یحیی گل محمدی در پرسپولیس می‌توان گفت که استعفای او تنها در حکم اهرم فشاری بر مدیران باشگاه است و بعید است مدیران باشگاه حاضر شوند به سادگی اجازه جدایی مربی‌ای را دهند که در میانه فصل با کلی دردسر و چند میلیارد تومان هزینه راهی این تیم شده.

از نشانه‌های ماندگاری یحیی در پرسپولیس نیز می‌توان به حضور ناگهانی محمدحسین مرادمند در باشگاه پرسپولیس اشاره کرد. مدافع بلند قامت شهر خودرو که در آستانه قرارداد با استقلال بود، روز گذشته در ساختمان باشگاه پرسپولیس دیده شد و ظاهرا تماس یحیی در این حضور به شدت موثر بوده است، البته لیست خرید پرسپولیس چند شاگرد دیگر یحیی را نیز شامل می‌شود.

مرادمند ۲۷ ساله پنج فصل پیراهن شهرخودرو را برتن داشت، در دوره مربیگری گل‌محمدی نیز در این تیم عملکرد خوبی داشت و به نظر می‌رسد گزینه اصلی یحیی برای تقویت خط دفاعی سرخپوشان باشد.

در حوزه نقل و انتقلات نیز پرسپولیس هرچند صید بزرگی نداشته، اما انتظارات و خواسته‌هایی که یحیی داشته را برآورده کرده و بیشتر مهره‌های مطلوب او را جذب کرده.

بزرگ‌ترین کار مدیرعامل پرسپولیس تا اینجا حفظ بشار رسن و وحید امیری است. بشار که ظهر روز گذشته برای سه ساعت با باشگاه مذاکره کرد و در نهایت برای یک سال دیگر قرار داد خود با پرسپولیس را تمدید کرد.

وحید امیری ماندنی است. این جمله رسول پناه در مورد سرنوشت یکی از ستاره‌هایی است که ظاهرا بیش از همیشه به در خروج نزدیک بود و حفظش می‌تواند باعث شود تا استعفای یحیی سست و هواداران راضی گردند. سیدجلال و امید عالیشاه نیز امروز به ساختمان پرسپولیس رفتند و شجاع خلیل‌زاده گفت می‌خواهد شش سال دیگر با پرسپولیس تمدید کند.

اما خریدهای پرسپولیس خریدهای پر اما و اگری هستند که هرچند بد نیستند اما حاشیه دارند. عیسی آل‌کثیر هرچند فوتبالیست خوب و مهاجم موثری است اما ۳۱ سال سن دارد و برخی معتقدند با این سن و سال آن کاری که باید را نمی‌تواند برای پرسپولیس بکند و ارزش مبلغ پرداخت شده را ندارد.

خرید مهم دیگر پرسپولیس حامد لک ۲۹ ساله است، دروازه بانی که از قدیم به پرسپولیسی بودن شهرت داشت و حالا قرار است در روزهایی که رادوی کروات متزلزل است جای خالی بیرانوند را پر کند. لک دروازه‌بان بدی نیست اما ستاره هم نیست و نوسان و حواشی خاص خود را دارد و می‌تواند یک روز دروازه‌بانی عالی و روز دیگر یک دروازه‌بان بد باشد.

اما لیست خرید پرسپولیس یک گزینه عجیب و حتی جنجالی دیگر هم دارد! سعید آقایی بازیکن فصل پیش سپاهان که کم برای هواداران پرسپولیس کری نخواند و فارغ از عملکردش حضورش در بین سرخپوشان عجیب است. با این همه نمی‌توان منکر این شد که او در روزهای خوبش مهره توانمندی است و دوست دارد با عملکرد خوب در پرسپولیس به تیم ملی برسد.

احسان پهلوان گزینه تهاجمی پرسپولیسی‌ها است که سابقه بازی زیر نظر یحیی را دارد و هواداران پرسپولیس انتظار دارند جای مهدی ترابی را پر کند. پهلوان هرچند مثل ترابی توان نفوذ ندارد، اما شم شوت زنی خوبی دارد و می‌تواند باعث فرو ریختن خط دفاعی حریف شود.

میلاد سرلک دیگر خرید عجیب پرسپولیس است. هافک دفاعی‌ای که در این سال‌ها فیکس و ستاره نبوده اما خودش مبلغ جدایی از شهر خودرو را داده تا به پرسپولیس بیاید و دوباره زیر نظر یحیی بازی کند.

به جز این بازیکنان چند ایرانی لژیونر و یکی دو مهاجم دیگر در لیست خرید پرسپولیس قرار دارند که حداقل یکی از آن‌ها باید بتواند جای علی علیپور را پر کند.

لیست خرید پرسپولیس پر ستاره نیست، اما با توجه به سوابق بازیکنان به نظر می‌رسد لیست خریدی است که با نظر یحیی بسته شده و این مربی از این نظر بهانه‌ای ندارد. حالا باید دید سرخپوشان با این لیست متوسط، مربی متزلزل و مدیرعامل دندان‌پزشک، توان موفقیت در آسیا و مهم‌تر از آن قهرمانی مجدد در لیگ ایران را دارند یا نه؟

کد خبرنگار: ۹
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید