عوارض امواج الکترومغناطیس بر بیماران دیابتی توسط کارشناسان و متخصصین بسیاری مورد بررسی قرار گرفته است، زیرا  آمار بیماران دیابتی به سرعت در حال افزایش است. کارشناسان علت این امر را ظهور و توسعه فناوری های جدید می دانند

عوارض امواج الکترومغناطیس بر بیماران دیابتی

سلام نو پلاس: . پیش بینی می شود جمعیت دیابتی ها در دوازده سال آینده دو برابر شود و تا سال ۲۰۳۰ به ۳۶۶ میلیون نفر در سراسر جهان برسد. دیابت به  قند خون بالا اطلاق می شود که در صورت عدم درمان منجر به  بیماری های  کلیوی  و مرگ زودرس می شود. دیابت یک بیماری بسیار خطرناک و جدی است که در شرایط حاد موجب می شود فرد مبتلا ، به چند بار  تزریق انسولین در روز نیاز داشته باشد. کارشناسان معتقدند که ژنتیک، چاقی و عدم تحرک تا حد زیادی در ابتلا به این بیماری نقش دارند، اما شواهد و مطالعات جدید نشان می دهد، حساسیت به میدانهای الکترومغناطیسی نیز می تواند باعث افزایش قند خون شود. بر اساس این مطالعات شکل سوم این بیماری یعنی دیابت نوع ۳ می تواند ناشی از آلودگی محیطی توسط امواج الکترومغناطیس باشد.

امواج الکترومغناطیس چگونه بر میزان قند خون تاثیر می گذارند؟

امواج الکترومغناطیس می توانند بر میزان قند خون در بیماران دیابتی که دارای حساسیت الکتریکی هستند، تاثیر بگذارند.  مطالعات نشان می دهند که سطح گلوکز پلاسما در پاسخ به آلودگی الکترومغناطیسی افزایش می یابد. بر اساس این مطالعات سنبله ها و افت های غیر قابل توضیح در قند خون  در محیط های مختلف تغییر می کنند، که این می تواند نشانگر وجود دیابت نوع ۳ باشد. سنبله هایی که در حضور میدان الکتریکی رخ می دهند، دلیل اصلی این موضوع هستند.

از دیگر  عوارض امواج الکترومغناطیس بر بیماران دیابتی می توان به تاثیر بر  عملکرد پانکراس اشاره کرد، که   موجب می شود  بدن نتواند میزان قند خون (گلیسمی) را تنظیم وکنترل کند. امواج الکترومغناطیس تابش شده از موبایل، لپ تاپ،  ماکروویو و سایر  وسایل الکتریکی باعث کاهش حرکت های ریز پانکراس و تجمع مخاط و گرم کردن بافت ها می شوند و از این طریق موجب افزایش قند خون در بیماران دیابتی می شوند.

نکات مهم برای کاهش عوارض امواج الکترومغناطیس بر بیماران دیابتی

  • استفاده از دستگاه های ساطع کننده امواج الکترومغناطیس  مانند موبایل را به حداقل برسانید.
  • روتر وای‌فای را هنگام خواب  خاموش کنید و  تلفن همراه و تبلت را روی حالت پرواز قرار دهید.
  • هیچ گاه  تلفن همراه  را در اتاقی که استراحت می کنید، شارژ نکنید.

کد خبرنگار: ۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید