یک روزنامه لبنانی دلایل سکوت عربستان سعودی در برابر توافق عادی سازی روابط میان امارات رژیم صهیونیستی فاش کرد.

چرا عربستان در برابر توافق امارات و رژیم صهیونیستی سکوت کرد؟

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، روزنامه لبنانی الاخبار در گزارشی با اشاره به دلیل سکوت عربستان در قبال توافقنامه عادی سازی روابط میان امارات و رژیم صهیونیستی نوشت: ریاض همچنان محتاطانه به این توافقنامه می نگرد و حساب و کتاب های زیادی را در قبال نشان دادن تمایل خود بررسی می کند.

بر اساس این گزارش، نیازی نیست برای فهمیدن موضع عربستان در قبال اقدام هم پیمان خود در برابر رژیم صهیونیستی خیلی به خود زحمت داد. آنچه که در محافل رسمی سعودی اعلام نمی شود از طریق رسانه های این کشور شبانه روز در بوق و کرنا است.

اقدام امارات بی شک باعث تقویت روابط میان عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی با هدف مقابله با دشمن مشترک یعنی ایران از یک سو و جذب سرمایه های خارجی برای حمایت مالی از چشم انداز ۲۰۳۰ از سوی دیگر می شود سکوت عربستان بر خلاف بحرین در قبال این توافقنامه برآمده از عدم آمادگی کامل ریاض برای اعلام علنی روابط خود با رژیم صهیونیستی است؛ بنابراین عربستان در پشت هم پیمانان خود پنهان شده تا روز مناسب فرا رسیده و محمد بن سلمان ولیعهد عربستان به عهد آبا و اجداد خود در این خصوص عمل کند.

اقدام امارات بی شک باعث تقویت روابط میان عربستان سعودی و رژیم صهیونیستی با هدف مقابله با دشمن مشترک یعنی ایران از یک سو و جذب سرمایه های خارجی برای حمایت مالی از چشم انداز ۲۰۳۰ از سوی دیگر می شود.

ساخت یک شهر به ارزش ۵۰۰ میلیارد دلار تحت نام پروژه نئوم رکن اصلی این چشم انداز به شمار می رود و نیاز به پول دارد و در نهایت با سازش با رژیم صهیونیستی به این پول دست پیدا می کند.

رژیم صهیونیستی نیز به این توافقنامه به عنوان فتح بابی برای علنی کردن روابط با عربستان می نگرد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید