نتیجه تحقیقات چند ساله ثابت می کند طول عمر پدر و مادر ارتباط مستقیمی با طول عمر فرزندان و حتی سلامتی آن ها دارد اما با این وجود راه های زیادی هم وجود دارد که افراد دارای سابقه خانوادگی عمر کوتاه تر، وضعیت سلامت شان را بهبود بخشند و عمر طولانی داشته باشند.

۴ قانون طلایی تغذیه برای افزایش طول عمر


با مطالعه افراد با طول عمر بالا، چندین روش برای زندگی و طول عمر بالای ۱۰۰ سال به دست آمده است. به همین منظور شما باید سبک زندگی و عادات غذایی خود را تغییر داده و سالم کنید.

طولانی ترین و سالم ترین جمعیت جهان متعلق به اوکیناوا، ژاپن، ساردینیا، ایتالیا، نیکویا، کاستاریکا، ایکاریا، یونان، لوما لیندا و کالیفرنیا هستند. با تحقیق بر روی این جوامع مشخص شد که آن ها علیرغم قرار گرفتن در مکان ها و فرهنگ های جغرافیایی کاملاً متفاوت، عادات مشترک فراوانی از جمله نحوه غذا خوردن دارند که به طول عمر آن ها کمک می کند.

در سمیناری که به میزبانی اجلاس جهانی سلامت برگزار شد، دن بوتنر، روزنامه نگار و متخصص، برخی از نکات برتر تغذیه طول عمر خود را که از سال ها تحقیق در مورد چگونگی زندگی حاصل شده بود، به اشتراک گذاشت.

۱. افراد با طول عمر بالا بیش تر از غذاهای گیاهی استفاده می کنند

 ثابت شده است که رژیم غذایی گیاهی برای سلامت قلب، روده و مغز شما بسیار مفید است. ناگفته نماند غذاهای گیاهی مانند سبزیجات و غلات دارای کربن کم تری نسبت به گوشت و لبنیات هستند. پس دقت داشته باشید که این ماده را نیز از منابع دیگر غذایی تأمین کنید تا سلامتتان دچار مشکل نشود.

۲. غذاهای آن ها مقدار زیادی کربوهیدرات دارد

افراد با طول عمر زیاد، به طور معمول حدود ۶۵ درصد کالری روزانه خود را به شکل کربوهیدرات مصرف می کنند. مواد مغذی با فیبر زیاد برای سلامتی روده مفید هستند و باعث جذب ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن شما به بهترین وجه می شوند. اما مهم است که بخاطر بسپارید که همه کربوهیدرات ها مانند یکدیگر نیستند و مردم در مناطق با طول عمر بالا، این ماده مغذی را بیش تر از منابعی مانند غلات، سبزیجات، گیاهان غده ای مانند سیب زمینی، آجیل و لوبیا دریافت می کنند. اگر روزانه حدود یک فنجان لوبیا می خورید، احتمالاً ۴ سال بیش تر عمر خواهید کرد.

۳. آن ها به ندرت گوشت می خورند

گوشت در جوامعی که طول عمر بالایی دارند، به عنوان یک غذا در جشن ها مورد استفاده قرار می گیرد و معمولاً فقط در حدود ۵ بار در ماه مصرف می شود. در حالی که گوشت منبع بزرگی از پروتئین، ویتامین های گروه B و آهن است، اما مصرف بیش از حد آن نیز با بیماری های قلبی عروقی، سرطان روده بزرگ و سایر مشکلات سلامتی همراه است. مطالعات نشان داده اند که مصرف بیش از حد گوشت در مردان و زنان، موجب افزایش خطر ابتلا به انواع سرطان ها می شود.

۴. میزان مصرف آب آن ها زیاد است

این افراد روزانه شش لیوان آب می نوشند و فقط یک وعده قهوه در صبح میل می کنند. آن ها نوشیدنی های قندی مانند نوشابه که ثابت شده بر سلامتی تأثیر منفی می گذارد را مصرف نمی کنند.

کد خبرنگار: ۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید