آبمیوه سبزیجات و میوه‌ها در خانه چند سال است که رواج پیدا کرده است. از آب سیب، کرفس گرفته تا چغندر، زنجبیل و آب پرتقال، ما دائماً با طعم‌های مختلف بازی می‌کنیم تا مطمئن شویم بدنمان بیشترین میزان مواد مغذی را دریافت کرده است.

اهمیت آبمیوه‌ها و نکاتی در مورد مصرف آن

سلام نو پلاس: مخلوط کردن آب میوه و سبزیجات می‌تواند به شما کمک کند که مقدار زیادی از مواد مغذی را به طور همزمان مصرف کنید؛ زیرا مصرف مقدار میوه و سبزیجات مورد نیاز بدن به طور روزانه همیشه عملی نیست.

متخصص تغذیه و بنیانگذار انقلاب آب میوه، Fiona Stander، معتقد است که آب میوه و سبزیجات به شما در بهبود سلامتی کمک خواهد کرد. استندر می‌گوید این کار کلسترول بالا را کاهش داده، سیستم شما را سم زدایی کند، عملکرد ورزشی را بهبود بخشد و حتی پوست شما را پاکسازی کند. وی می افزاید: نوشیدن آب میوه قبل از غذا راه بسیار خوبی برای سرکوب اشتها است بنابراین کمتر غذا می‌خورید و وقتی کمتر غذا می خورید به جلوگیری از افزایش وزن کمک می کند.

Stander می گوید: "آبمیوه، برخلاف قهوه، نوشابه و الکل که آب بدن را از بدن دفع می‌کند، آب مورد نیاز برای رفع نیاز به مایعات از دست رفته را تأمین می‌کند، و ویتامین ها و مواد معدنی و انزیم های لازم را نیز در اختیار بدن می گذارد."

به گفته شرکت آب میوه استندر، در گذشته، آب میوه ها با نگرانی مصرف کنندگان درباره میزان قند زیاد روبرو بوده اند، اما این یک تصور غلط و برداشتی بوده است که شروع به تغییر کرده است. وی گفت: "میوه از نظر قند سرشار است، اما افراد به مقدار بیشتری از مواد مغذی، فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی و همچنین تعداد زیادی آنتی اکسیدان و سایر ترکیبات گیاهی موجود در آب میوه بهره مند می‌شوند، به همین دلیل مصرف کنندگان بیشتری به انتخاب آن‌ها روی آوردند. ظهور گیاخواری همچنین عامل اصلی بازاریابی بوده و باعث افزایش فروش میوه و سبزیجات شده است.

اگر دوست دارید مخلوط آب میوه و سبزیجات را در منزل تهیه کنید به نکات زیر توجه نمایید.

1.از افزودن شکر تا حد ممکن خودداری کنید تا آبمیوه تهیه شده و مورد علاقه شما در حد امکان طبیعی و سالم بماند.

2.همیشه به مطالعه مقالات مربوط به آبمیوه و خواص آن یا یک متخصص تغذیه مشورت کنید تا مطمئن شوید میوه و سبزیجات مناسب را با هم ترکیب کرده و مصرف کنید. همچنین به شما اطمینان می‌دهد که از ترکیب کافی و متنوع مواد مغذی و مقدار مناسب استفاده می‌کنید.

3.مخلوط کردن و مصرف میوه های تازه و سبزیجات از طریق آب میوه نباید جایگزین مواد غذایی جامد شود. آبمیوه به معنای مکمل رژیم غذایی شما است، نه جایگزین یک رژیم غذایی سالم.

4.اطمینان حاصل کنید که میوه‌ها و سبزیجات را به طور صحیح بشویید و سپس مخلوط و ابمیوه گیری کنید.

کد خبرنگار: ۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید