داروهای گیاهی روشی ایمن و کم خطر برای درمان یبوست هستند. این گیاهان در رفع مشکلات گوارشی بسیار مفید می باشند. آنها به حرکت سریع و آسان مدفوع از روده کمک می کنند، اما استفاده بیش از حد از آنها اغلب می تواند باعث ایجاد اختلال در الکترولیت و تغییر در تعادل اسید و باز شود، که در نهایت منجر به آسیب قلبی و کلیه در طولانی مدت خواهد شد. استفاده صحیح از این محصولات طبیعی می تواند یک جایگزین بی خطر و ارزان برای داروهای شیمیایی با حداقل عوارض جانبی باشد. در زیر لیستی از داروهای گیاهی موثر در درمان یبوست آورده شده است.

بذر کتان

بذر کتان، حاوی اسیدهای چرب امگا 3 و پروتئین است. دانه های کتان سرشار از مواد مغذی هستند که برای سلامتی دستگاه گوارش بسیار مفید می باشند. یک مطالعه حیوانی در سال 2015 نشان داد که روغن بذر کتان فرکانس مدفوع را در خوکچه هندی افزایش می دهد. دانه های بذر کتان حاوی ترکیب خوبی از فیبر محلول و نامحلول هستند که به کاهش زمان حمل و نقل روده و افزایش مدفوع کمک می کنند. یک قاشق غذاخوری از بذر کتان حاوی 2 گرم فیبر نامحلول به همراه 1 گرم فیبر محلول می باشد.

روغن کرچک

روغن کرچک یک ملین طبیعی است. پس از مصرف روغن کرچک، اسید ریسینولئیک در بدن آزاد می شود، اسید ریسینولئیک، نوعی اسید چرب غیر اشباع است که  با فعال کردن یک گیرنده خاص در دستگاه گوارش کار می کند و باعث افزایش حرکت ماهیچه های روده می شود. روغن کرچک با نرم کردن مدفوع، کاهش کرنش هنگام دفع مدفوع و کاهش احساس تخلیه ناقص می تواند علائم یبوست را کاهش دهد.

سبزیجات برگدار

سبزیجات برگدار مانند اسفناج و کلم به چند روش مختلف برای بهبود حرکات روده  و جلوگیری از یبوست کار می کنند. آنها بسیار مغذی هستند، به این معنی که مقدار خوبی از ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر با کالری نسبتاً کم دارند. سبزیجات برگدار غنی از منیزیم هستند. منیزیم، ماده اصلی بسیاری از مسهل هاست، زیرا کمک می کند تا آب به داخل روده ها وارد شده و مدفوع به راحتی عبور کند. مصرف کم منیزیم می تواند با یبوست همراه باشد، بنابراین به اندازه کافی از آن در رژیم غذایی خود استفاده کنید.

سنا

سنا از محبوب ترین فراورده های طبیعی درمان یبوست است که از عصاره گیاه Senna alexandrina، گرفته می شود. اثرات تسکین دهنده یبوست سنا به محتوای سنوزید گیاه مربوط می شود. سنوزیدها ترکیباتی هستند که با تسریع حرکت دستگاه گوارش برای تحریک حرکت روده کار می کنند. آنها همچنین باعث افزایش جذب مایعات در روده بزرگ برای کمک به عبور مدفوع می شوند.

ریواس

ریواس حاوی ترکیبی بنام سینوزیت A می باشد. سینوزیت A ، یک ملین بسیار قوی محسوب می شود، که با افزایش جذب آب برای نرم کردن مدفوع و سهولت در عملکرد روده منجر به رفع یبوست می شود.

آلوئه ورا

لاتکس آلوئه ورا، ژلی است که از پوشش داخلی برگ گیاه گیاه آلوئه حاصل می شود و اغلب به عنوان درمانی برای یبوست  توصیه می شود. آلوئه ورا حاوی گلیکوزیدهای آنتراکینون است، ترکیباتی که آب درون روده ها را تحریک کرده و حرکت دستگاه گوارش را تسریع می کنند. این ترکیبات به طور موثری مدفوع را نرم کرده و فرکانس حرکت روده را افزایش می دهند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید