رژیم غذایی شما تأثیر مفیدی بر کلسترول و سایر عوامل خطر دارد. چندین ماده غذایی وجود دارند که فقط بخشی از یک رژیم غذایی سالم نیستند، آنها به طور فعال به کاهش کلسترول نیز کمک می کنند. سعی کنید هر روز مقداری از اینها را میل کنید. هر چه بیشتر آنها را به رژیم غذایی خود بیفزایید، کلسترول شما بیشتر کاهش می یابد، به خصوص اگر به دنبال کاهش چربی های اشباع شده هستید. ذخیره کلسترول بالا به ویژه LDL بد، با افزایش خطر ابتلا به بسیاری از بیماری های جدی مانند سکته مغزی، دیابت نوع 2، فشار خون بالا و بیماری عروق  قلبی مرتبط است.

کلسترول خون چیزی است که شما نمی خواهید با آن سر و کار داشته باشید. ایجاد لخته در خون خطر ابتلا به بیماری های قلبی، سکته مغزی و دیابت را افزایش می دهد. سعی کنید کلسترول خود را از طریق آنچه می خورید کاهش دهید.

1. بروکلی

اولین سبزیجاتی است، که در این لیست قرار میگیرد. کلم بروکلی حاوی خواص کاهش دهنده کلسترول است. فیبر موجود در کلم بروکلی با اتصال به اسیدهای صفراوی در دستگاه گوارش و دفع آن از بدن، کلسترول را کاهش می دهد. طبخ آن بسیار ساده است زیرا می توانید آن را بخارپز کرده و مقداری فلفل سیاه روی آن بریزید.

2. آووکادو

چربی های اشباع نشده  موجود در آووکادو، انواع سالم چربی محسوب می شوند. چربی های غیر اشباع و اشباع نشده می توانند به کاهش کلسترول خون کمک کنند.  آووکادو را به یک غذای سالم از نظر قلب تبدیل کنید. نان تست آووکادو و گواکامول بسیار خوشمزه هستند. همچنین میتوان از آنها در اسموتی ها استفاده کرد.

3. شکلات تلخ

کاکائو عنصر اصلی موجود در کلوکات تیره است که باعث افزایش HDL و محافظت از LDL از اکسیداسیون می شود. شکلات تیره می تواند، عوامل خطر زا مهم برای بیماری های قلبی را بهبود بخشید. در یک مطالعه کنترل شده، پودر کاکائو، کلسترول LDL اکسیده شده در مردان را به میزان قابل توجهی کاهش داد.  برچسب را بررسی کنید تا مطمئن شوید که حداقل 70٪ کاکائو دارد و بیش از 1 اونس در روز مصرف نکنید. یک وعده شکلات تیره را با یک فنجان چای به عنوان یک شیرینی بعد از شام میل کنید.

4. سویا

خوردن غذاهای متشکل از سویا ممکن است، بدون کاهش کلسترول HDL به میزان کلسترول بد LDL شما در حدود 3٪ کمک کند. سویا همچنین منبع خوبی از پروتئین، فیبر و امگا 3 سالم از نظر قلبی است. به علاوه سویا به طور طبیعی فاقد کلسترول و چربی اشباع شده است. انواع مختلفی از محصولات سویا وجود دارند. از جمله، توفو نوتلا، آجیل سویا و شیر سویا

5. روغن زیتون

این روغن درست مثل آواکادو چربی اشباع نشده دارد.2-3 قاشق غذاخوری روغن زیتون می تواند سطح کلسترول  را کاهش دهد. در حقیقت، به دلیل غلظت بالای چربی اشباع نشده اش، می تواند به کاهش  کلسترول بد، کمک کند. علاوه بر این، روغن زیتون همچنین حاوی تعداد زیادی فنلی است، که می تواند خون شما را از  لخته شدن محافظت کند.

6. غلات

غلات، مانند جو و سبوس و غلات کامل می توانند به کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی، به ویژه از طریق فیبر محلول در بدن کمک کنند. در رژیم غذایی خود می توانید این غذا را برای صبحانه که مهمترین وعده غذایی روز است، اضافه کنید. شما می توانید با افزودن غلات به شیر، این کار را به راحتی انجام دهید و در آخر با یک غذای سالم و مزه دار میل کنید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید