این همه گیری بسیاری از مسائل، از نحوه معاشرت گرفته تا نحوه غذا خوردن و نحوه کار کردن و حتی ورزش کردن را تحت تاثیر قرار داده است و تأثیر قابل توجهی در نحوه تمرینات ورزشی داشته و موجب شده تا ورزشکاران تمرینات خود را در خانه و به تنهایی انجام دهند؛ این درحالی است که این افراد اغلب در سالن های ورزشی و استخرها مشغول به فعالیت و انجام تمرینات ورزشی و حرفه ای خود بودند.

آخرین باری که تمرینات خانگی در این حد گسترش داشت، به دهه 80 میلادی برمی گردد!! زمانی که افراد بسیار کمتر مشغول کار با تلفن یا لپ تاپ بودند و از مربیگری افراد واقعی در زندگی واقعی خود بهره می بردند... در عصر حاضر مربیان از طریق فضای مجازی به آموزش مهارت ها و تمرینات کمک کرده اند؛ امری که اجتناب ناپذیر بوده و رشد قابل توجهی نیز داشت.

وقتی که قرنطینه سراسری اعلام شد، مردم چاره‌ای جز جستجوی راه‌های دیگر برای انجام فعالیت های بدنی و ورزش نداشتند. در نتیجه افراد به شیوه های جدیدی چون انجام تمرینات خانگی روی آوردند چیزی که تا قبل از آن سابقه نداشت. در ادامه به بررسی مزایای انجم تمرینان خانگی می‌پردازیم.

1. صرفه جویی در زمان

قبل از شروع شام 30 دقیقه فرصت ندارید؟ به طور معمول شما به دلایلی چون کمبود وقت، نبود پارکینگ در محل باشگاه ورزشی و سایر موارد نسبت به انجام فعالیت های بدنی رغبت نداشتید. اما تمرینات خانگی را می توانید بلافاصله در همان جا که هستید، انجام دهید. انجام تمرینات آنلاین باعث می شود تا افراد در وقت خود صرفه جویی کنند. علاوه براین، این فرصت فراهم می شود تا تمریناتی را به انجام برسانید که قبلا آن را امتحان نکردید.

2. انجام آسان‌تر تمرینات قدرتی

اگر عاشق دویدن یا دوچرخه سواری هستید باید به تمرینات قدرتی دیگر نیز توجه داشته باشید.  با اعلام سراسری قرنطینه افراد و ورزشکاران توانستند با استفاده از تجهیزات قدرتی که با کمک وسایل ابتدایی خانه تهیه شده بودند به تمرینات قدرتی مناسب بپردازند و از طریق آموزش های آنلاین تمرینات را انجام دهند.

3. تجربه تمرینات متنوع

از طریق دنیای آنلاین می‌توانید هم از آموزش مجازی کلاس یوگا بهره مند شوید و هم از تمرینات تی آر ایکس کمک بگیرید. زیرا کلاس های آنلاین ورزش راحت و بهداشتی است و تنوع زیادی را فراهم می کند.

4. نتیجه بخش بودن در عین سادگی

در حالی که تمرینات ورزشی در خانه مستلزم داشتن تجهیزات مخصوصی نیست و یک تشک و یک دمبل ساده می‌تواند نقطه شروع مناسبی باشد؛ شما می‌توانید تاثیر تمرین های خانگی خود را به حداکثر برسانید و از بیشترین مزایای این تمرینات بهره مند شوید.

5. انجام تمرینات در فضای بیرون از خانه

اکنون که مجددا این امکان فراهم شده و می‌توانیم خارج از خانه ورزش کنیم، سه یا چهار تمرین خانگی در هفته برای انجام تمرینات در فضای بیرون از خانه و با حفظ فاصله اجتماعی پیشنهاد می‌شود.

شکی نیست که این تغییر در نحوه ورزش و حفظ سلامتی، تغییری نیست که کوتاه مدت و به سرعت قابل اجرا باشد اما سعی کنید با استفاده از دمبل خود و نیز برخی تمرینات کششی مرتبط با ساق پا از تلاش و تمرینات ورزشی خود انگیزه بیشتری بگیرید؛ چرا که تعریق هنگام انجام تمرینات ورزشی به ترشح اندورفین کمک می کند. هورمونی که با آرامش و افزایش ایمنی بدن ارتباط دارد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید