۱۱ تیر ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱
کد خبر: 53398185

وقتی بدن انسولین کمتری تولید کند، قند خون افزایش می یابد، بدن به طور خودکار انسولین تولید می کند. به عنوان مثال، هنگامی که وعده غذایی با کربوهیدرات زیاد میل می کنید، این  میزان کربوهیدرات باعث می شود سطح قند خون بالا برود، اما انسولین تولید شده در بدن، باعث می شود که این میزان دوباره کاهش یابد. وقتی بدن به اندازه کافی انسولین تولید نمی کند، این فرآیند به روشی که باید انجام نمی شود. میزان قند خون بالا خطرناک است. در زیر 11 علامت که نشان دهنده قند خون بالا است، آورده شده است.

عوارض قند خون بالا

قند خون بالا ابتدا تهدید کننده زندگی نیست، اما نمی توانید مدت طولانی برای انجام اقدامات پزشکی صبر کنید. هنگامی که قند خون بیش از حد زیاد باشد، اعضای بدن و مغز آسیب می بینند. علاوه براین، قند خون بالا همچنین خطر ابتلا به عفونت را افزایش داده و سطح قند خون بالا در نهایت می تواند فرد را در حالت اغما قرار دهد. به همین دلیل عاقلانه است که علائم سطح قند خون بالا را بیاموزید تا بتوانید به موقع آن را درمان کنید.

علایم قند خون بالا

1.خستگی یا بی حالی

2. تحریک پذیری

3. مرتب زخمی شدن

4. احساس تشنگی

5. دوبینی یا تاری دید

6. کاهش وزن حتی اگر الگوی غذایی شما تغییر نکرده باشد

7. خارش (به خصوص در اطراف ناحیه تناسلی)

8. استفراغ

9. مشکل تنفسی

10. عفونت مجدد

11. عفونت ادراری

توجه بیشتر

وقتی علائم ذکر شده در بالا را تجربه می کنید، به احتمال زیاد قند خون شما بالا است. به سطح قند خون بالا، دیابت نوع 2 نیز گفته می شود. اگر علائم دیگری مانند شکم خیلی بزرگ دارید یا اینکه دیابت نوع 2 در خانواده شما وجود داشته، با پزشک  مشورت کنید. حتما آن را به موقع بررسی کنید تا بتوانید به سرعت اقدامات لازم را انجام دهید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید