مردم  معمولا تصمیم می گیرند که اصلاحات چشمگیری را در زندگی ایجاد کنند که غالباً هم از ادامه دادن آنها باز می مانند. باید بدانید که ایجاد تغییر و تحول عمده امکان پذیر نیست. شما باید درباره راهکارهایی فکر کنید که بتوانید تغییرات مثبت و کوچک در زندگیتان ایجاد کنید.

شاید تغییری که می خواهید ایجاد کنید، اصلاح الگوی خوابتان باشد و یا می خواهید رژیم غذایی متفاوتی را جایگزین رژیم غذایی فعلی کنید. با تغییرات کوچکی که در اینجا به شما پیشنهاد می کنیم، می توانید شادتر زندگی کنید.

نگران اضافه وزنتان نباشید

وزن کردن خودتان راهی مناسب برای پیگیری کاهش وزن نیست. اگر فقط نگران عددی هستید که ترازو نشان می دهد، ساختار بدنی، احساس و سلامتی کلی خودتان را در نظر نمی گیرید. در حقیقت، سنجیدن مداوم وزن بدنتان برای سلامتی مضر است.

پزشکان می گویند: بعضی از افراد صبح به محض بیدار شدن از خواب خودشان را وزن می کنند و بسته به عددی که ترازو نشان بدهد آنها ممکن است روز شاد و یا غمگینی داشته باشند.

هر هفته حداقل چهار بار به مدت 30 دقیقه ورزش کنید

سعی کنید هر هفته چهار روز ورزش کنید. زمان ورزش نباید کمتر از 30 دقیقه باشد. بقیه روز ها را می توانید روی مشکلات بدنی تان تمرکز کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

دست از حساب کردن مقدار کالری غذاها بردارید

شمردن کالری راهی برای کاهش وزن نیست. حساب کردن مقدار کالری در غذاها شما را دچار اشتباه می کند، زیرا کالری غذاها از چیزی که فکر می کنید پیچیده تر است. همین موجب مصرف غذاهای مضر می شود. سعی کنید رابطه مثبتی با غذاها داشته باشید.

پروتئین بیشتری مصرف کنید

غذاهای حاوی پروتئین بالا موجب می شوند بعد از ورزش به شرایط عادی برگردید و همچنین غذاهای با پروتئین بالا شما را برای مدت بیشتری سیر نگه می دارند، زیرا دیر هضم هستند. حتما متوجه شده اید وقتی غلات برای صبحانه می خورید، قبل از ناهار باید یک میان وعده مصرف کنید ولی اگر صبحانه تخم مرغ بخورید تا موقع ناهار شما راسیر نگه می دارد.

به جای غذا سفارش دادن، خودتان سه وعده در روز غذا بپزید

وقتی خودتان غذا بپزید با صرف هزینه کمتر غذا سالم تری نیز خواهید داشت، ولی با سفارش دادن و صرف غذا در رستوران ها با مصرف غذاهای ناسالم بیشتر هزینه بیشتری نیز خواهید پرداخت.

بودجه شخصی تعیین کنید

مطالعات نشان می دهد در ایالت متحده از هر پنج نفر دونفر بودجه شخصی تعیین می کنند. بودجه بندی موجب می شود خرج و دخلتان را کنترل کنید. با بودجه بندی این شمایید که پولتان را هدایت می کنید به جای اینکه سرگردان شوید که چه می خواهید. می توانید از بودجه برای شکل دهی مخارج تان استفاده کنید که اولویت های زندگی تان را منعکس می کند.

زمان خواب معینی داشته باشید

اغلب مردم فکر می کنند که زمان معین خوابیدن فقط مخصوص بچه ها است، ولی داشتن زمان مشخص به رختخواب رفتن برای بزرگسالان نیز مفید است.

بسته به ساعتی که از خواب بلند می شوید، ساعتی را نیز برای رفتن به رختخواب تعیین کنید و این نکته را نیز در نظر بگیرید که هر فرد بالغ بین 7 تا 9 ساعت خواب شبانه نیاز دارد. یک ساعت قبل از خوابیدن را صرف مدیتیشن و کارهایی کنید که موجب انتقال آرامش در وجود شما می شود.

یک ساعت قبل از خواب موبایل و وسایل الکترونیکی را کنار بگذارید

کنار گذاشتن وسایل الکترونیکی مدتی قبل از خواب موجب می شود خواب بهتری داشته باشید.

قبل از خوابیدن به جای استفاده از موبایل کتاب بخوانید

کتاب فقط یک سرگرمی نیست. علاوه بر اینکه، اطلاعات عمومی را بالا می برد موجب افزایش طول عمر نیز می شود.

از جنگیدن برای چیزی که مستحق آن هستید، نهراسید

صحبت کردن در مورد افزایش حقوق، ترفیع و یا احترام بیشتر حق شما است.

بین کار کردن و زندگیتان تعادل داشته باشید

اگرچه برقراری تعادل بین کار و زندگی برای همه دشوار است، توجه به این موضوع را در اولویت قرار دهید. زمان مشخصی را برای ترک کار معین کنید و وقتی که در خانه هستید از چک کردن ایمیل های کاری اجتناب کنید. اگر کاری که می کنید با زندگی تان تعادل ندارد، پس ترک آن شغل و شروع حرفه دیگری را در نظر بگیرید.

از همکاران سمی فاصله بگیرید

بیشتر زمانتان را معمولاً با همکاران می گذرانید، بنابراین مهم است که خود را با چه افرادی احاطه می کنید. اگر نزدیک فردی هستید که مدام از شما انتقاد می کند و یا دائماً از شما شکایت می کند، وقت آن است که از چنین فردی فاصله بگیرید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید