پروازهای بین ایران و ترکیه از اول ماه اوت سال جاری میلادی (11 مرداد ماه ) از سر گرفته می‌شود.

ظریف نیز در این نشست خبری اظهار داشت: "در پایان ماه جاری انتقال گاز به ترکیه مجددا آغاز می‌شود. نشست سه جانبه سران ترکیه، ایران و روسیه نخست به شکل مجازی و سپس در تهران به صورت حضوری انجام خواهد گرفت.

ظریف ادامه داد:" از ترکیه به دلیل حمایت از مردم ایران در دوران شیوع ویروس کرونا تشکر می‌کنیم. ترکیه در مسئله تحریم‌های آمریکا علیه ایران همواره در کنار ما جای گرفت.

از جمله دیگر محورهای توافق و یا مذاکره 2 وزیر خارجه در 2 دور گفتگوی امروزشان، توافق برای برگزاری اجلاس سران "آستانه" (بین سران ایران، روسیه و ترکیه) بصورت مجازی در هفته‌های پیش رو و سپس برگزاری اجلاس حضوری در تهران در اولین فرصت ممکن پس از رفع خطر کرونا، مسائل سوریه، یمن، لیبی و مبارزه با تروریسم بوده است.

به گزارش  سلام نو به نقل از عصرایران، این تصمیم در حاشیه سفر رسمی "محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به ترکیه، اعلام شده است.

"مولود چاووش اوغلو" وزیر خارجه ترکیه در جریان نشست خبری مشترک خود با ظریف، این خبر را اعلام کرد.

نشست خبری امروز وزرای خارجه ایران و ترکیه/آناتولی

ترکیه و ایران از اسفند ماه سال گذشته و از زمان آغاز شیوع ویروس کرونا در ایران، پروازهای شرکت های هوایی دو کشور را به مقاصد همدیگر تعلیق کرده‌اند.

چاووش‌اوغلو در جریان نشست خبری با ظریف گفت: در موارد مرتبط با اموال غیر منقول تعلق به نمانیدگان دیپلماتیک دو کشور به توافقات جدیدی رسیدیم.

او همچنین افزود: ما مرزها را باز کردیم. ما کار خود را هم برای گشایش خطوط هوایی و هم برای مرزهای زمینی ادامه خواهیم داد. این مهم برای هر دو طرف به ویژه برای بخش گردشگری در آینده بسیار مهم است. اگراتفاق خاصی پیش نیاید، پروازها  بین دو کشور از اول اوت برنامه ریزی شده‌اند. ما بر اساس اعتماد متقابل و منافع مشترک به بهبود روابط دوجانبه خود ادامه خواهیم داد. "

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید