۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹
کد خبر: 50273294

دانه‌های هندوانه بسیار مغذی هستند، بنابراین می‌توانید از آن‌ها در سالادها استفاده کنید یا می‌توانید آن را به صورت پودر مصرف کنید. دانه هندوانه مدت‌هاست که به عنوان خوراکی، مورد مصرف قرار می‌گیرد. مردم مرتباً آ‌ن‌ها را از میوه اصلی جدا کرده و سپس آن را مصرف می‌کنند. با این حال، خیلی از افراد نمی‌دانند که دانه هندوانه قابل خوردن هست و برخلاف باور عموم، منجر به رشد گیاه در شکم شما نمی‌شود و شما را بیمار نمی‌کند. این دانه مغذی، سلامتی شما را تقویت می‌کند.

اگر از مزایای این خوراکی اطلاعی ندارید یا نمی‌دانید که دانه هندوانه به چه صورت‌هایی مصرف می‌شود در این مطلب به شما اطلاعات مفیدی برای پاسخ به این سوالات ارائه می‌دهیم.

این دانه‌ها کالری کمی دارند و در عوض، سرشار از بسیاری از عناصر مغذی مانند مس، پتاسیم، منیزیم، آهن و روی هستند که همگی برای بدن مهم هستند. اعتقاد بر این است که این دانه‌ها سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می‌کند و به دلیل وجود منیزیم، این دانه‌ها می‌توانند به شما در مدیریت فشار خون کمک کنند.

همچنین اعتقاد بر این است که دانه‌ها به دلیل وجود مس، منگنز و پتاسیم می‌توانند استخوان‌های شما را قوی‌تر کنند. وقتی این مواد معدنی با هم جمع می‌شوند، تراکم استخوان را بهبود می‌بخشند. ریز مغذی‌ها می‌توانند متابولیسم بدن شما را نیز تقویت کنند. همچنین آن‌ها سرشار از اسیدهای آمینه، پروتئین‌ها و انواع ویتامین B هستند.

مصرف دانه‌های هندوانه می‌تواند به مراقبت از پوست و مراقبت از مو کمک کند. در حالی که پروتئین‌ها و آهن برای بهبود بافت و کیفیت مو شناخته شده‌اند، آنتی اکسیدان‌های موجود در دانه هندوانه می‌توانند به جوانی پوست کمک کنند. در واقع، روغن بذر هندوانه به دلیل اینکه می‌تواند آکنه‌ها را درمان کرده و پیری زودرس را آهسته کند، یکی از اصلی‌ترین ترکیبات محصولات آرایشی محسوب می‌شود.

روش مصرف دانه هندوانه:

* ابتدا دانه‌ها را از میوه بیرون آورده و بگذارید خشک شود.

* سپس آن‌ها را در یک ماهیتابه تفت داده و آن‌ها را در یک ظرف نگهدارید.

* بعد از گذشت چند روز، هنگامی که احساس می کنید به میان وعده نیاز دارید، این دانه‌ها می‌توانند گزینه‌ای سالم باشند.

* آن‌ها بسیار مغذی هستند، بنابراین می‌توانید از آن‌ها در سالادها نیز استفاده کنید. حتی می‌توانید آن را آسیاب و به صورت پودر مصرف کنید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید