حسن روحانی در مراسم افتتاحیه مجلس یازدهم گفت: با همکاری دولت و مجلس می‌توانیم یادگاری دائمی و ماندگار برای دهه‌ها و حتی قرن‌ها برای مردم به یادگار بگذاریم.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: با همکاری دولت و مجلس می‌توانیم یادگاری دائمی و ماندگار برای دهه‌ها و حتی قرن‌ها برای مردم به یادگار بگذاریم و آن یادگار بزرگ قانون متقن، صحیح، کارآمد و مفید برای جامعه است.

به گزارش سلام نو و به نقل از ایلنا، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در مراسم افتتاحیه مجلس یازدهم عنوان کرد: با درود و سلام به ارواح پاک شهیدان و به ویژه شهدای مجلس شورای اسلامی آغاز مجلس یازدهم را به نمایندگان و ملت ایران تبریک می‌گویم. پارلمان و مجلس در سراسر جهان نماد مهم دموکراسی است و در ایران اسلامی مجلس شورای اسلامی نماد دموکراسی اسلامی و مردم سالاری دینی است.

وی افزود: اولین رکن دموکراسی در تاریخ ایران در ۱۱۴ سال پیش در مجلس شورای اسلامی آن زمان شکل گرفت و این نهاد مرهون آخوند خراسانی و محقق نایینی و امام راحل و نهادی بوده که به عنوان نهادی مشروع و قانونی تلقی شده است.

رئیس‌جمهور یادآور شد: در مجلس شورای اسلامی از آغاز بزرگانی در این صندلی‌ها نشستند و ادای وظیفه کردند. از شهید آیت الله مدرس گرفته تا مقام معظم رهبری و مرحوم هاشمی رفسنجانی و شهیدانی همچون رجایی و باهنر و چمران در مجلس اول بر همین صندلی‌ها نشستند و به وظیفه مهم قانون‌گذاری پرداختند.

وی با بیان اینکه هم دوره دولت ۴ ساله است و هم دوره مجلس کوتاه است، گفت: اما با همکاری دولت و مجلس می‌توانیم یادگاری دائمی و ماندگار برای دهه‌ها و حتی قرن‌ها برای مردم به یادگار بگذاریم و آن یادگار بزرگ قانون متقن، صحیح، کارآمد و مفید برای جامعه است.

روحانی خاطرنشان کرد: مجالس و دولت‌ها آمدند و رفتند و ما می‌بینیم قانون مدنی کشور برای دهه‌ها و بیش از یک قرن به عنوان محکم‌ترین قانون هنوز هم جای افتخار برای ایران و قانون‌گذاری ایران است. دولت و مجلس در بسیاری از زمینه‌ها می‌توانند همکاری کنند بهترین همکاری ارائه لایحه خوب از سوی دولت و تصویب از سوی مجلس است.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید