تحقیقات نشان می دهند که درست غذا خوردن بهترین شرط برای لاغر شدن است. تحقیقات از یک حقیقت ساده برای غذاهای سالم  پشتیبانی می کنند. خوردن غذا در خانه یک روش قدرتمند و مقرون به صرفه برای خدمت به خود و خانواده در جهت تغذیه سالم و سوخت و ساز قوی است. آشپزی و خوردن در خانه به شما امکان می دهد تا مواد پردازش شده و بسته بندی شده با مواد افزودنی را که باعث کند شدن متابولیسم می شوند، کنار بگذارید.

پیدا کردن غذاهای سالم در منو آسان است. بسیاری از مطالعات نشان داده اند که وعده های غذایی خانگی به طور خودکار به شما کمک می کنند تا سالم تر بخورید ورسیدن به یک وزن متعادل تر و بدنی سالم تر را آسان تر می کنند.

غذای خانگی به شما کمک می کنند، وزن تان را کنترل کنید

محققان در مطالعه اخیر بیش از 18000 نفر گزارش دادند که هنگام صرف غذا، مردم 800 کیلوژول بیشتر از هر وعده غذایی از خانه خود می خورند. آن ها همچنین چربی اشباع شده و سدیم بیشتری مصرف کردند که در مطالعات دیگر نشان داده شده، این امر افزایش وزن را تحریک کنند. وعده های غذایی رستوران تقریباً به اندازه غذاهای فست فود چرب و حتی سدیم بیشتری دارند.

در خانه غذاهای تمیز و تقویت کننده متابولیسم بیشتری مصرف می کنید

براساس یک مطالعه جدید، افرادی که در خانه غذا درست می کنند، نسبت به افرادی که به وعده های غذایی فرآوری شده، بسته بندی شده یا دور از خانه تکیه می کنند، بیشتر میوه، سبزیجات و غلات کامل می خورند.

عادت های غذایی سالم با آشپزی در خانه بیشتر ایجاد می شوند

یک مطالعه، عادت های غذایی و سلامتی 3،031 نفر را به مدت 15 سال ردیابی کرده است. افرادی که هفته ای دو یا چند بار فست فود مصرف می کردند، 4.5 کیلوگرم بیشتر از کسانی که به ندرت از این غذاها می خورند، افزایش وزن داشتند. در یک مطالعه دیگر از همان دانشگاه، زنانی که یک بار در هفته برای یک فست فود بیرون می روند در طول یک مطالعه 3 ساله، 700 گرم اضافی کسب کردند.

وقتی مجبورید بیرون غذا بخورید به این نکات دقت کنید

وقتی بیرون غذا می خورید، پشت یک میز بلند نزدیک پنجره بنشینید انجام این دو کار به شما کمک می کند کمتر و سالم تر غذا بخورید. طبق مشاهدات، افرادی که در کنار پنجره و یا پشت میزهای بلند نشسته بودند، غذای سالم تری سفارش دادند، نسبت به افرادی که در غرفه های کم نور نشستند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید