هیچ چیز مثل یک اتاق خواب تاریک و ساکت نیست که بتواند ذهن اضطراب زده ای را مانند یک خرگوش به داخل مکانی امن بکشاند. متاسفانه ویروس کرونا مجموعه ای جدیدی از فاجعه های احتمالی روانی را برای ما به وجود آورده است.

به محض اینکه سر خود را روی بالش می گذارید، یا شاید وقتی ساعت 2 نیمه شب بیدار می شوید، فورا با تعجب به این فکر می کنید که آیا این گلو درد جزیی که من دارم به معنای این است که کرونا گرفته ام؟ آیا آقایی که در سوپر مارکت خیلی نزدیک به من ایستاده بود، ویروس کرونا داشت؟ آیا پدر و مادرم می توانند از این بیماری جان سالم به در ببرند؟

این  افکار ادامه می یابد و ادامه می یابد؛ و خیلی زود نگران می شوید که اصلا خوابتان نبرد و فردای آن روز احساس وحشت خواهید کرد. چون، شما برای داشتن یک سیستم ایمنی قوی به خواب نیاز دارید، بنابراین بیدار ماندن می تواند شما را بیمار کند. این نوع تفکر نوعی "بی خوابی" است.

«ایمی ساوایر، که دکترای پرستاری در پرستاری پن را دارد و رفتارهای مربوط به خواب را بررسی می کند، گفت:" از شش ماه دیگر، ما جمعیت بسیار زیادی از بزرگسالان  و کودکان مبتلا به بی خوابی را خواهیم داشت.»

متخصصان می گویند که آنها می شنوند که بیماران و همچنین دوستان، همکاران و اعضای خانواده در این موقعیت اضطراب زا بیش از حد معمول دچار بی خوابی می شوند.

آنها می گویند خواب اولین چیز است که دچار اختلال می شود و خواب را فشارسنج  سلامتی ما توصیف می کنند!

شما نیاز به یک برنامه ریزی دارید

برنامه های ما به تنظیم ریتم های شبانه روزی ما کمک می کند، ساعت زیستی به ما کمک می کند تا زمان بیدار شدن و خوابیدن را بدانیم.

اکنون که بسیاری از ما یا در خانه  بیکار هستیم یا در خانه کار می کنیم ، برنامه ریزی های مابه هم خورده است.

بنابراین، طبق یک برنامه پیش بروید و سعی کنید روی برنامه کارهایتان را انجام دهید. زمان بیدار شدن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. سعی کنید بیش از یک ساعت از برنامه انحراف نداشته باشید. وعده های غذایی مرتب بخورید، اما وعده های غذایی حجیم را نزدیک به زمان خواب نخورید. و مواظب زمان کارهای روزمره صبح و عصر، دوش گرفتن، مسواک زدن، شستشوی صورت و غیره خود باشید که مناسب زمانی باشد که بدن شما از خواب بیدار می شود یا به خواب می رود.

کمی آفتاب بگیرید و ورزش کنید

سعی کنید حداقل 15 دقیقه، ترجیحا صبح، از منزل بیرون بروید. این برای حفظ ریتم های شبانه روزی بدن نیز مهم است. در صورت امکان پرده ای را باز بگذارید تا از تابش نور خورشید بیدار شوید.

ورزش به کاهش استرس کمک می کند. فقط این کار را در نزدیکی خواب انجام ندهید. این باعث افزایش دمای بدن می شود، در حالی که افت دمای بدن باعث خواب می شود. طی یک یا دو ساعت قبل از زمان خواب ورزش کنید.

اتاق خواب شما یک اتاق تفریحی نیست

اتاق خواب برای خواب و رابط زناشویی است و اگر کار دیگری در آن انجام دهید، دیگر نامش اتاق خواب نیست.

این یعنی نه تلویزیون و نه تلفن همراه. نور آبی وسایل الکترونیکی مانع از یک خواب راحت می شوند.کارشناسان بردن کتاب های غیر جدی را مجاز می دانند که فقط برای به خواب رفتن باشند و توصیه می کنند که دمای اتاق را نیز پایین نگه دارید تا زودتر به خواب بروید.

ساعت ها قبل از خواب شروع کنید

هیچ نگرانی در مورد نخوابیدن نداشته باشید. خوابیدن مثل فرود آوردن یک هواپیما است نه اینکه یکدفعه فقط از آسمان خارج شوید. کارهایی را انجام دهید که در ساعات منتهی به رختخواب شما را آرام کند.

مغز خود را بیش از حد پُر نکنید

این حرف ما را ناراحت می کند، اما کارشناسان می گویند شنیدن اخبار مربوط به کرونا قبل از خواب چیز خوبی نیست. بله، اخبار همیشه در حال تغییر هستند، اما هیچ کاری نمی توانید در مورد آن انجام دهید و باید بدانید صبح روز بعد مال شما است و نه برای اخبار.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید