۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۴
کد خبر: 48419552

اگر احساس استرس یا اضطراب دارید و در زندگی به جایی رسیده اید که به نظر می رسد تحمل شرایط برایتان سخت است، می توانید با انجام فعالیت های ساده، کمی آرامش را در اطراف خود ایجاد کنید. مطالعات اخیر نشان داده که این اقدامات ساده می توانند به شما کمک کنند، اضطراب را به طور طبیعی برطرف کرده و تغییرات مثبتی در مغز و بدن خودایجاد کنید.

گرم کردن دست ها

هنگام ترس و اضطراب، سیستم عصبی جریان خون را به بزرگترین ماهیچه ها هدایت می کند، این یک واکنش تکاملی برای محافظت در برابر خطر جسمی است. این جریان تغییر مسیر اغلب منجر به سردی دست ها می شود. بنابراین، هنگامی که آن ها را گرم می کنید، این به طور خودکار سیگنال هایی را به سیستم عصبی می فرستد که برای آرامش کافی است. حتی به سادگی، تجسم دست های گرم می تواند به شما در این راه کمک کند.

باغبانی

طبق مطالعه ای در مجله روانشناسی سلامت، 30 دقیقه باغبانی باعث کاهش سطح استرس می شود. محققان می گویند این نتیجه فعالیت بدنی است. اما شاید راز در خود خاک نهفته باشد. چند مطالعه ارتباط بین باکتری های رایج (مایکوباکتریوم واکسنه) موجود در خاک باغ و افزایش سطح سروتونین را نشان داده اند. افزایش سطح سروتونین به کاهش اضطراب کمک می کند. ممکن است باغداران هنگام حفاری در خاک این باکتری را استنشاق کنند. بنابراین به بیرون بروید و شروع به برنامه ریزی برای باغ جدید خود کنید.

حمام گرم

تحقیقات انجام شده در مجله پزشکی طب مکمل نشان داد که حمام روزانه در آب گرم یک روش موثر برای کاهش اضطراب است. برای فواید بیشتر، یک روغن ضروری تسکین دهنده مانند ترنج، اسطوخودوس یا بابونه همراه داشته باشید.

ماساژ

در این روش درمانی هورمون استرس مانند کورتیزول که به اضطراب مرتبط است، آزاد می شود. تحقیقات نشان می دهند، یک ماه ماساژهای هفتگی به مدت 20 دقیقه، سطح کورتیزول را کاهش می دهد. ماساژ همچنین باعث یک واکنش آرامش بخش می شود که به  کاهش اضطراب کمک می کند. همچنین می توانید با استفاده از توپ تنیس، ماساژ خود را انجام دهید  .

صرف وقت با یک حیوان خانگی

داشتن یک حیوان خانگی راهی قدرتمند برای پرورش آرامش است. براساس یک مطالعه، 82 درصد از بیماران مبتلا به PTSD  پس از نگهداری حیوان خانگی از کاهش چشمگیر علائم خبر دادند و 40 درصد قادر به کاهش داروهای خود بودند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید