بسیاری از متخصصین پوست معتقدند، با افزایش سن، پوست بهبود می یابد. به عنوان مثال، با افزایش سن در زنان، منافذ کمتری دیده می شود و مشکلات احتمالی مانند خال های مشکوک به ندرت روی پوست ظاهر می شوند.

در اینجا به بهبود شرایط پوستی دیگری که می توانید در دهه 40 سالگی و بعد از آن روی پوست خود مشاهده کنید، پرداخته شده است:

1. از بین رفتن آکنه ها

هورمون هایی که همراه با چرخه قاعدگی هستند، می توانند در زنان یائسه شکسته شوند. با افزایش سن هورمون های تولید مثل، مانند استروژن و پروژسترون به طور طبیعی کاهش می یابد تا زمانی که دیگر دوره قاعدگی را تجربه نکنند.

اگریک زن در طی سال های جوانی اش آکنه جنبه هورمونی داشته باشد، معمولاً بعد از یائسگی به مروراز بین می رود.

2. کمتر شدن چربی پوست

با افزایش سن، تغییرات هورمونی باعث می شوند غدد چربی، روغن کمتری تولید کنند. افرادی که در طول زندگی پوست براقی داشته اند، می توانند در دهه 50 و بعد از آن منتظر چربی کمتری باشند.

خانم هایی که در سال های جوانی مجبور بودند روزانه دو بار صورت خود را به دلیل چرب بودن آن بشویند، ممکن است پس از یائسگی این کار را فقط یک بار در روز انجام دهند.

3. کوچک تر شدن منافذ

تولید کمتر چربی به معنی منافذ کمتر است. پوست چرب، منجر به جوش های سرسیاه و در نهایت باز شدن منافذ می شود. با تولید روغن کمتر، منافذ کوچکتر به نظر می رسند.

4. بهبود علائم روزاسه

اگرچه روزاسه در درجه اول هورمونی نیست، اما در بعضی از بیماران تغییرات هورمونی می تواند یک محرک باشد. برای تعدادی از افراد، افزایش سن می تواند علائم روزاسه را بهبود بخشد.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید