برنامه «مکث» به تهیه‌کنندگی جواد فرحانی و کارگردانی مریم نوابی‌نژاد در ایام ماه مبارک رمضان هر شب حوالی ۱۹ روی آنتن شبکه دوم سیما است.

سلام نو - سرویس فرهنگ و هنر : وقتی جنازه‌های کرونایی، روزها در خیابانهای اکوادور روی زمین مانده و کسی دست به آن نمیزند یا وقتی مسئول خانه سالمندانی در فرانسه از ماندن جنازه‌ها تا مدتها در آسایشگاه‌ها سخن میگوید، مردم ایران از خود میپرسند اوضاع ما چگونه است!؟

برنامه «مکث» تاک‌شوی رمضانی شبکه دوم سیما که در دقایق پیش از افطار روی آنتن می‌رود، سفری ترتیب می‌دهد برای کشف و شهود در زندگی ایرانیانی که خالصانه در خط مقدم مواجهه با کرونا قرار دارند.

برنامه «مکث» تصاویر بدیعی از قهرمانان این روزهای ایران نشان میدهد؛ پرستاری که ۵۰روز تمام دور از خانواده خود مشغول سرویس‌دهی به کرونازدگان بوده است، پزشکی که جانش را کف دست گذاشته تا بیماران مبتلا به کرونا را به‌موقع درمان نماید، هموطنان شهری به نام ندوشن که خود با کمک به همنوعان، شهر خود را ضدکرونا کرده اند، جوانانی که در دل کرونا زندگی خود را وقف کمک به کودکان زاغه‌نشین کرده‌اند.

اینها همه کسانی هستند که تا چندی پیش کار عادی و روزمره خود را انجام میدادند ولی در یوم‌القیامه کرونا به یکباره در وسط این هیاهو خود را می‌یابند و از دالان شک و خوف و تردیدهای خود گذر کرده و ردای خدمت تا پای جان میپوشند.

روایت برنامه «مکث» حکایت شنیدنی است با تصاویری دیدنی، یکی از مهمانان برنامه «مکث» راننده آمبولانس بهشت زهراست که با وجود بارداری همسر و پا به ماهی وی کار خود را در انتقال جنازه های کرونایی رها نکرده و با سایر همکارانش مسیر خدمت را پیموده است.

تفاوت جامعه ایرانی با سایر جوامع در این بزنگاهها مشخص میشود و تیم تولید برنامه «مکث» که سابقه تولید برنامه‌های تاثیرگذار «هزارداستان»، «خندوانه» و «ستاره ساز» را داشته‌اند به‌شدت تیزبینانه این تفاوتها را زیر ذره‌بین برده و در ساختاری تمیز و منطبق با آلایش روحی این ماه عزیز یکی از اثربخش‌ترین تاک‌شوهای رمضان را ساخته‌اند.

چه خوب که مدیران و تصمیم گیرندگان شبکه دو دریافته‌اند که اگر بر کارآزمودگان تمرکز کنند و کار تولید را به آنها بسپارند که رزومه شفاف دارند، خیلی بهتر می‌توانند مخاطب جلب کنند.

وقتی مهمانی در برنامه «مکث» پرستاری میشود که خود با وجود بارداری صحنه رویارویی با بیماری کردنا را میچرخاند تا چرخ زندگی مردم این ملک بگردد، نه فقط مخاطب ایرانی به خود می‌بالد بلکه گردون به این مردمان درود میفرستد؛ فتبارک الله احسن الخالقین.

در برنامه «مکث» خبری از زوائد نیست، در «مکث» خبری از اغراق نیست و نه مجریان این برنامه که اغلب جزو خوشنام‌ترین چهره‌های حیطه خویشند و نه مهمانان کلمه‌ای بزرگنمایی نمی‌کنند.

این خود ناشی از طراحی دقیق برنامه‌سازان است که خیلی خوب آفت رسوخ اغراق‌های کلیشه‌زده در برنامه‌های افطاری را درک کرده‌اند و به‌زعم خود مسیری تازه قرار داده‌اند پیش‌روی برنامه‌سازی برای این ماه است.

برنامه «مکث» به تهیه‌کنندگی جواد فرحانی و کارگردانی مریم نوابی‌نژاد در ایام ماه مبارک رمضان هر شب حوالی ۱۹ روی آنتن شبکه دوم سیما است.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید