تخم مرغ جزء سالم ترین غذاهایی است، که می توانید بخورید. آن ها سرشار از پروتئین با کیفیت بالا، چربی های سالم و بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی ضروری هستند. تخم مرغ ها همچنین دارای چند خاصیت منحصر به فرد هستند، که برای کاهش وزن توصیه می شوند. جالب است بدانید، تخم مرغ کالری کمی دارد.

میزان کالری تخم مرغ

ساده ترین روش برای کاهش وزن، کاهش کالری روزانه است. یک تخم بزرگ فقط حدود 78 کالری دارد، اما از نظر مواد مغذی بسیار کامل است. یک وعده غذایی معمولاً از 2 تا 4 تخم مرغ تشکیل شده است. سه تخم مرغ بزرگ پخته حاوی کمتر از 240 کالری هستند. با اضافه کردن یک وعده سبزیجات، شما می توانید، تنها حدود 300 کالری برای یک وعده غذایی کامل میل کنید. فقط بخاطر داشته باشید، که اگر تخم مرغ های خود را در روغن یا کره سرخ کنید، برای هر قاشق چایخوری استفاده شده، حدود 50 کالری اضافه می کنید.

تخم مرغ چگونه به کاهش وزن کمک می کند؟

غذاهای حاوی پروتئین بالا در مقایسه با غذاهایی که دارای پروتئین کمتری هستند، باعث کاهش اشتها و افزایش سیری می شوند. مطالعات بارها نشان داده اند، پر کردن وعده های غذایی با تخم مرغ در مقایسه با سایر وعده های غذایی با کالری مشابه، میزان غذا را در وعده های بعدی کاهش می دهند. علاوه بر این، خوردن یک رژیم غذایی پر پروتئین ممکن است، شما را وسوسه کند، تا مواد غذایی را که می خورید، به 60 درصد کاهش دهید و میل به تنقلات در اواخر شب را به نصف کاهش دهد.

غذاهایی با پروتئین بالا مانند تخم مرغ نیز به شما کمک کنند، تا میان وعده های غذایی کمتری داشته باشید.

تخم مرغ متابولیسم را تقویت می کند

تخم مرغ حاوی تمام اسید آمینه های اساسی و مناسب است. این بدان معنی است، که بدن به راحتی می تواند، از پروتئین موجود در تخم مرغ برای نگهداری و سوخت و ساز استفاده کند. نشان داده شده است، خوردن رژیم غذایی با پروتئین بالا، سوخت و ساز بدن را 80 تا 100 کالری در روز، از طریق فرآیندی به نام اثر ترمیک در غذا تقویت می کند.

غذا انرژی لازم را به بدن برای متابولیزه کردن مواد غذایی می دهد واثر این عملکرد در پروتئین بیشتر از چربی یا کربوهیدرات است. این بدان معنی است، که غذاهای حاوی پروتئین بالا مانند، تخم مرغ کمک می کنند، کالری بیشتری بسوزانید.

تخم مرغ برای صبحانه مناسب است؟

به نظر می رسد، خوردن تخم مرغ برای صبحانه به ویژه برای کاهش وزن مفید است. بسیاری از مطالعات تأثیر خوردن تخم مرغ در صبح را در مقایسه با خوردن سایر مواد خوراکی برای صبحانه ها با همان میزان کالری مقایسه کرده اند.

مطالعات متعددی در مورد زنان دارای اضافه وزن صورت گرفته، که خوردن تخم مرغ به جای شیرینی باعث افزایش احساس سیر بودن آن ها می شود. همین طور باعث می شود، طی 36 ساعت دیگر کالری کمتری مصرف کنند. مشخص شده است، خوردن تخم مرغ برای صبحانه، بیش از 8 هفته، باعث 65 درصد کاهش وزن بیشتر می شوند.

یک مطالعه مشابه در مردان نشان می دهد، که خوردن تخم مرغ در یک وعده صبحانه، در مقایسه با یک صبحانه شیرین، کالری را برای 24 ساعت آینده بطور قابل توجهی کاهش می دهد.

علاوه بر این، خوردن تخم مرغ در صبح باعث، واکنش به انسولین شده و هورمون گرسنگی، را سرکوب می کند. همچنین باعث ایجاد احساس سیری قابل توجه، گرسنگی کمتر و تمایل کمتر نسبت به خوردن دیگر صبحانه ها می شود. علاوه بر این، خوردن تخم مرغ برای صبحانه باعث شد، تا مردان در مقایسه با خوردن صبحانه های دیگر به طور طبیعی حدود 270 تا 470 کالری در وعده های ناهار و شام کمتر بخورند.

خوردن تخم مرغ برای صبحانه ممکن است، احساس سیری را  افزایش  دهد و همچنین باعث شود، شما به طور طبیعی 36 گرم کالری کمتری مصرف کنید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید