۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۹
کد خبر: 47123178

در این مطلب تمام جزئیات مربوط به رژیم غذایی کم کربوهیدرات و این که آیا می توانید وزن خود را با این نوع رژیم کاهش دهید یا خیر، آورده شده است.

تنها نکته مهم در کاهش وزن، مصرف کم چربی، چاشنی ها و کربوهیدرات ها نیست.

این رژیم غذایی کم کربوهیدرات، رژیم غذایی با شاخص قند کم است. خوردن یک رژیم غذایی "کم کربوهیدرات" که بیشتر از غذاهای دارای قند کمتر تشکیل شده است به شما کمک می کند تا قند خون متعادلی داشته باشید و در حالی که غذای کمتری خوریده اید، احساس سیری کنید.

به عبارت ساده تر یک رژیم غذایی کم کربوهیدرات، شامل کربوهیدرات های خوب (مانند سبزیجات و غلات کامل) و مقدار کمی کربوهیدرات های مضر (مانند کوکی، چیپس و شکلات) است. چربی های سالم نیز جزء این رژیم هستند.

برخی متخصصان می گویند مصرف موز در این نوع رژیم، خوب نیست، برخی دیگر مخالف این نظر هستند.  آن چه اکثر متخصصان درباره رژیم غذایی کم کربوهیدرات در آن اتفاق نظر دارند، این است که پیروی از یک رژیم کم کربوهیدرات خاص هیچ ضرری ندارد و حتی می تواند به کاهش سریع تر وزن کمک کند.

قبل از پیروی از رژیم غذایی کم کربوهیدرات به نکات زیر توجه کنید:

دلیل اهمیت شاخص قند در این رژیم

شاخص قند یک سیستم رتبه بندی کربوهیدرات ها بر اساس میزان افزایش سطح گلوکز خون است. این شاخص در ابتدا برای بیماران دیابتی ایجاد شده بود، اما پس از آگاهی از تأثیر قند خون بر گرسنگی، موارد استفاده از آن افزایش یافت.

افزایش قند خون باعث افزایش تولید انسولین می شود. انسولین قند خون شما را کاهش می دهد و این باعث می شود احساس تحریک پذیری و بی حالی داشته باشید. کاهش قند خون می تواند باعث شود شما سریع تر گرسنه شوید.

چگونه قند خون خود را در رژیم غذایی کم کربوهیدرات متعادل کنیم؟

برای حفظ تعادل قند خون، راهکارهای بسیار زیادی وجود دارد. ورزش روزانه و همچنین مصرف مرتب میان وعده ها و وعده های غذایی به شما کمک می کنند تا قندخون متعادلی داشته باشید.

غذاهایی که دارای شاخص قند کم تر از 55 هستند، قند خون را به مقدار بسیار کمی افزایش می دهند، در حالی که غذاهای موجود در محدوده قند 55 تا 70 آن را بیشتر افزایش می دهند. کربوهیدرات های با شاخص قند بیش از 70 بسیار خطرناک هستند.

تعدادی از مطالعات نشان می دهند که یک وعده غذایی کم قند می تواند به کنترل پرخوری کمک کند.  برخی از کارشناسان حدس می زنند که این اثر ممکن است به کاهش وزن منجر شود. تحقیقات همچنین نشان می دهند که خوردن یک رژیم غذایی کم قند ممکن است به جلوگیری از مقاومت به انسولین که باعث ایجاد دیابت می شود، کمک کند.

علاوه بر این، از آن جا که مقاومت به انسولین منجر به افزایش بیش از حد وزن در اطراف کمر می شود، یک عامل خطرناک شناخته شده در بروز بیماری های قلبی عروقی می باشد. بنابراین این رژیم غذایی می تواند از قلب شما محافظت کند.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید