برای هر چه سریع تر چاق شدن باید وعده‌های غذایی خود را بیشتر کرد و در وعده‌های غذایی سیب زمینی و برنج را اضافه نمود که این مواد غذایی کمک بسیار زیادی به چاقی فرد می‌کند.

اگر می خواهید وزن شما زیاد شود بهتر است که این کارها را به درستی انجام دهید. خوردن نوشابه و دونات ممکن است که کمک کند وزن شما زیاد شود اما به سلامت شما آسیب می‌رساند و اگر شما دارای وزن کمی باشید باید مقدار متعادل توده عضلانی و چربی زیر پوستی را به جای چربی های ناسالم شکم خود به دست آورید .

در این مطلب از سلام نو روش های سریع برای چاق شدن در کنار داشتن سلامتی بدن را آموزش می دهیم با ما همراه باشید .

عوارض کمبود وزن

کمبود وزن همیشه برای فرد نقاط مثبت ندارد بلکه می‌تواند سلامت فرد را به خطر بیاندازد و همچنین مشکلاتی همچون :

ناباروری ، تأخیر در رشد ، ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن ، پوکی استخوان ، افزایش خطر عارضه در پی عمل جراحی و سوء تغذیه را به همراه داشته باشد .

پس بهتر است هر چه زودتر بدن خود را به وزن نرمال برسانید .

خوراکی های مفید برای افزایش وزن

شیر

شیر به دلیل دارا بودن چربی ، پروتئین و کربوهیدرات های عالی و ذارا بودن ویتامین و مواد معدنی و کلسیم انتخاب خوبی برای افرادی است که می خواهند عضلات خود را بسازند .

نوشیدن شیر پس از یک تمرین مقاومتی باعث ساخت عضله می شود اگر به دنبال افزایش وزن می باشید شیر را در رژیم غذایی روزانه خود جای دهد .

شیک پروتئین

شیک پروتئین کمک می کند فرد به راحتی افزایش وزن داشته باشد و به  ساخت عضلات کمک می کند البته باید توجه نمود که اغلب آنها دارای شکر و مواد افزودنی هستند و مصرف بیش از حد آن برای بدن ضرر دارد پس قبل از خوردن آن برچسب را به دقت مطالعه نمایید .

برنج

یک فنجان برنج حاوی ۲۰۰ کالری می باشد و منبع خوبی از کربوهیدرات هستند و به افزایش وزن کمک می کند پس سعی کنید در وعده غذایی خود برنج را جای دهید و به همراه پروتئین و سبزیجات  برنج را میل نمایید .

گوشت قرمز

در تحقیقات اخیر نشان داده است که محدود کردن مصرف گوشت قرمز موجب ساخت عضلات و افزایش وزن می شود .

آجیل

مصرف منظم آجیل به فرد کمک می کند تا به راحتی افزایش وزن پیدا کند و آجیل یکی از بهترین میان وعده ها برای بزرگسالان می باشد آجیل خام خود دارای مزایای سلامتی بسیار زیاد می باشد و گردو یکی از آجیل هایی می باشد که به افزایش وزن بسیار کمک می‌کند .

نشاسته

نشاسته شامل غذاهایی همچون سیب‌زمینی ، ذرت ، لوبیا ، حبوبات ، غلات ، جودوسر ، ریشه سبزیجات زمستانی و پاستا می باشد .

سایر مواد غذایی لازم برای چاق شدن

علاوه بر مواد غذایی که در بالا به آن اشاره شد از خوردن مکمل های پروتئین ، ماهی سالمون ، میوه خشک ، آووکادو ، شکلات تلخ ، غلات ، تخم مرغ ، پنیر ، روغن هایی نظیر زیتون و ماست غافل نشوید .

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید