اغلب  افراد پیازها را به مقدار زیادی خریداری می کنند. در خانوارهای بزرگ، احتمالاً قبل ازخراب شدن، این ماده غذایی مصرف می شود زیرا بیشتر غذاها مانند ماکارونی حداقل یک یا دو پیاز لازم دارند. اما اگر تنها با همسرتان زندگی کنید نگهداری آن ها سخت خواهد شد.

پیازها بافت نرم و گوشتی دارند و به سرعت خراب می شوند.  اگر فقط به نصف پیاز احتیاج دارید، نیمی دیگر را در یخچال نگه ندارید تا یک هفته بعد دوباره از آن استفاده کنید. چنین کاری پیاز را به یک زباله تبدیل خواهد کرد. در اینجا نحوه نگهداری پیاز برای مدت طولانی آورده شده است. با این ترفند دیگر پیازها به سطل زباله نمی روند.

نحوه ذخیره سازی پیاز

پیازها معمولاً در خارج از یخچال در یک نقطه خنک و تاریک نگهداری می شوند. به عنوان مثال یک کشو یا انبار غذا یک مکان عالی است. اگر پیاز را در یخچال بگذارید، نرم می شود و خیلی سریع شروع به رشد می کنید. اما اگر فقط به نصف پیاز احتیاج دارید چه باید کرد؟

فریز کردن

پیاز خود را فریز کنید، اگرچه یخچال گزینه خیلی خوب نیست، اما می توانید آن ها را فریز کنید. البته فریز کردن کل پیازها توصیه نمی شود. آن ها را خرد کنید و در یک کیسه نایلونی بدون سوراخ قرار دهید. قبل از بستن سعی کنید تا حد ممکن هوا را از کیسه خارج کنید. با این روش تا شش ماه قادر خواهید بود آن ها را در فریزر نگه دارید. همچنین، سعی کنید تا حد ممکن تکه های پیاز را روی کیسه پخش کنید، این کار باعث می شود، هنگام استفاده به راحتی از حالت انجماد خارج شوند.

معایب پیازهای یخ زده

پیازهای یخ زده کمی آبکی می شوند. این بدان معنی است که پیاز فریزری برای سس ها، سوپ ها و خورش ها مناسب تر از خام خوردن است.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید