نگهداری برنج پخته شده در یخچال به دلیل نشاسته مقاوم موجود در آن می تواند به کاهش سطح قند خون و کلسترول کمک کند.

خطرات نگهداری برنج پخته شده در یخچال
به گزارش سلام نو به نقل از جی پلاس، مقامات بهداشتی نسبت به نگهداری انواع خاصی از مواد غذایی در یخچال هشدار داده اند، مانند موارد زیر:

پیاز: گذاشتن نصف پیاز در یخچال می تواند بسیار کشنده باشد زیرا پیاز در برابر دماهای پایین مقاوم است این بدان معناست که وقتی در یخچال قرار می گیرد نشاسته موجود در آن شروع به تبدیل شدن به شکر می کند و شروع به تشکیل کپک می کند و این می تواند منجر به تجمع مواد ناسالم شود.، باکتری های موجود در محیط، که برای سلامتی خطرناک است.

سیر: سیر اغلب برای طعم دادن به غذا و همچنین برای درمان برخی از اختلالات گوارشی استفاده می شود، اما تعداد کمی از مردم متوجه می شوند که سیر در یخچال نگهداری می شود بیش از فایده ضرر دارد. پزشکان توصیه می کنند سیر پوست کنده را نخرید و آن را در یخچال قرار دهید زیرا می تواند سریعتر کپک بزند. در صورت مصرف ممکن است بیماری های جدی ایجاد شود.

برنج: گذاشتن برنج پخته شده در یخچال ایده بدی است زیرا نشاسته مقاوم موجود در آن می تواند به کاهش سطح قند خون و کلسترول کمک کند.

برنج نیز یکی از موادی است که می تواند به سرعت کپک بزند، بنابراین نگهداری آن در یخچال ایده بدی است، به خصوص اگر بیش از 24 ساعت نگهداری شده باشد.

به گفته سرویس بهداشت ملی در هند، برنج نپخته می تواند حاوی باسیلوس سرئوس باشد، باکتری که باعث مسمومیت غذایی می شود، برای جلوگیری از این امر، برنج باید بلافاصله پس از پخته شدن سرو شود. اگر حتما باید در یخچال نگهداری شود باید یک ساعت از پخت آن گذشته باشد و بعد از گرم شدن نباید آن را به یخچال برگردانید.

زنجبیل: زنجبیل به کپک نیز حساس است، اگرچه زنجبیل سرشار از خواص ضد التهابی است، اما زنجبیل در یخچال به سرعت می تواند کپک بزند و مصرف آن بر کبد و کلیه ها تأثیر منفی می گذارد.

کد خبرنگار: ۱۳
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • پربازدید

    پربحث

    اخبار عجیب

    آخرین اخبار

    لینک‌های مفید