اگرچه تحقیقات در مورد رژیم غذایی فاکتور به طور خاص صورت نگرفته، اما برخی از مزایای بهداشتی و سلامتی آن اثبات شده است. این رژیم سلامت قلب را بهبود می بخشد.

تحقیقات نشان می دهد، رژیم های غذایی با فیبر بالا می توانند، کلسترول بد LDL را کاهش دهند و از گرفتگی رگ ها جلوگیری کنند، یعنی از ایجاد پلاک در شریان ها که می تواند منجر به بیماری های قلبی شود، جلوگیری می‌کند. این رژیم می تواند قند خون را کاهش دهد. غذاهایی که فیبر بیشتری دارند، مانع از افزایش قند خون و حتی خطر ابتلا به دیابت نوع 2 می شوند.

رعایت این رژیم مانع از یبوست می شود. خوردن یک رژیم غذایی با فیبر بالا می تواند، به افزایش دفعات و بیرون روی مدفوع و همچنین عملکرد منظم روده کمک کند.

پیروی از رژیم غذایی فاکتور، چندین مزیت دیگر نیز برای سلامتی دارد، که بیشتر مربوط به مقدار قابل توجه فیبر موجود در آن است.

خطرات جانبی و احتمالی

با وجود این همه مزایا برای سلامتی، اما در رابطه با این رژیم غذایی F-Factor، قبل از به کار گیری روش های آن، برخی از مشکلات جانبی و احتمالی را باید در نظر گرفت.

رژیم F-Factor اهمیت ورزش را به عنوان بخشی از روال کاهش وزن به حداقل می رساند. حتی تا جایی پیش می رود، که می گوید: ورزش ممکن است، اشتها را افزایش دهد و این باعث می شود بیشتر غذا بخورید و از کاهش وزن جلوگیری می‌کند. البته نباید فراموش کرد، فعالیت جسمی با انجام کارهایی مانند دویدن، پیاده روی، دوچرخه سواری، یوگا، وزنه برداری یا تمرینات ورزشی دیگر برای کاهش وزن و سلامت بدن مفید است.

فیبر، ماده مغذی اصلی در رژیم فاکتور

تأکید فیبر به عنوان ماده مغذی اصلی در رژیم فاکتور می تواند، باعث شود تا سایر مواد مغذی مهم در رژیم غذایی فاکتور، خاصیت خود را از دست بدهند. اگرچه فیبر مهم است، اما تنها ماده مغذی مورد نیاز برای حفظ وزن سالم و پایدار نیست. به عنوان مثال، پروتئین و چربی نقش اساسی در کاهش وزن دارند. زیرا می توانند، به شما در طولانی تر نگه داشتن سیری و سوزاندن مقدار زیادی کالری کمک کنند. علاوه بر این، خوردن مقادیر زیادی فیبر به یکباره می تواند منجر به نفخ، گرفتگی معده و حتی اسهال شود.

اگرچه این عوارض جانبی طبیعی است، اما نشان می دهد، فیبر کار خود را انجام داده است. اگر به خوردن فیبر زیاد عادت ندارید، بهتر است، مصرف آن را به آرامی افزایش دهید.

چگونه به رژیم غذایی فاکتور دست پیدا کنیم؟

رژیم غذایی  F-Factorشما را ملزم به خوردن نوع خاصی از کراکرهای حاوی فیبر بالا و کنترل اشتها می کند. از کراکرها به جای نان استفاده می شود، تا مدت بیشتری احساس سیری کنید. علاوه بر این، قیمت های خوراکی این رژیم غذایی می تواند، متفاوت باشد. حتی گاهی هزینه های زیادی روی دست افراد گذاشته است.

شما می توانید، رژیم  F-Factor را نیز با قیمت های به مراتب ارزان تر شروع کنید و از کتاب های "زاکربروت" و "رژیم معجزه کربوهیدرات" به عنوان راهنمایی استفاده کنید. همچنین می توانید بسیاری از دستور العمل های موجود در وب سایت F-Factor Diet را دنبال کنید.

نکته

اگرچه رژیم فاکتور فواید زیادی دارد، اما اهمیت ورزش و مواد مغذی بدون فیبر را به عنوان بخشی از کاهش وزن و نگهداری سالم بدن، نادیده می گیرد.

غذاهایی که در رژیم فاکتور توصیه می شود

رژیم فاکتور دستورالعمل های کلی راجع به غذا خوردن ارائه می دهد، اما شما با انعطاف پذیری در انتخاب می توانید، محدودیت های خود را در نظر بگیرید. این رژیم بر اساس بسیاری از غذاهای سالم مانند پروتئین های بدون چربی، کربوهیدرات ها، غذاهای حاوی فیبر و غذاهای پر مصرف گیاهی است.

در اینجا برخی از غذاها و نوشیدنی ها که مطابق با دستورالعمل های رژیم F-Factor هستند، اشاره شده است.

غلات سبوس دار، برنج قهوه ای، ارزن، جو دوسر، نان گندم سبوس دار و کراکر

حبوبات، لوبیای سیاه، لوبیا چیتی، نخود، عدس، نخود فرنگی

آجیل، کره گردو، تخمه کدو، بادام زمینی، گردو، تخمه آفتابگردان و پسته

میوه های غنی از فیبر، گلابی، پرتقال، سیب، انواع توت ها، موز و خرما

سبزیجات با فیبر بالا، کلم بروکلی، هویج، چغندر، گل کلم، سیب زمینی شیرین، کنگر فرنگی، آووکادو، کاهو

پروتئین ها، تخم مرغ، مرغ، ماهی، پنیر

نوشیدنی ها، آب

شما می توانید بر اساس بودجه و میزان در آمد خود هر کدام از آن ها را انتخاب کنید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید