رئیس شرکت داروسازی بایر آلمان اعلام کرد یک داروی تولید این شرکت با نام Resochin در معالجه مبتلایان به کووید ۱۹ موثر است.

به گزارش سلام نو، شرکت داروسازی بایر آلمانی در تلاش است با دارویی که پیشتر از سوی این شرکت برای مداوای مبتلایان به مالاریا تولید شده، بیماری کووید-۱۹ را درمان کند.

رئیس شرکت داروسازی بایر آلمان امیدوار است یک داروی تولید این شرکت با نام Resochin بتواند در معالجه مبتلایان به کووید ۱۹ موثر باشد. این دارو قبلا برای مداوای مبتلایان به مالاریا تولید شده و آزمایش‌های مشابهی در دیگر کشورها در جریان است.

کارشناسان تاکید می‌کنند تهیه و تولید واکسنی که افراد را در برابر ویروس جدید کرونا مصون کند فرایندی زمان‌بر است و احتمالا زودتر ازسال ۲۰۲۱ انجام نخواهد شد، از این رو امید کسانی که در سرتاسر جهان در معرض ابتلا به بیماری کووید- ۱۹هستند بیشتر به دارویی‌هایی است که در درمان این بیماری موثر باشد.

در همین رابطه «ورنر باومن» رئیس این شرکت در گفت‌وگو با شبکه خبری "ان‌تی‌وی" (ntv) با امیدواری بسیار زیاد نسبت به موثر بودن داروهای قبلا تولید شده در معالجه کووید- ۱۹سخن گفته است.

او داروی Resochin را که شرکت بایر برای معالجه بیماری مالاریا تولید کرده یکی از نمونه‌هایی معرفی کرده که آزمایش آن برای مداوای مبتلایان به ویروس جدید کرونا آغاز شده است.

به گفته باومن فرایند تحقیق، آزمایش و تولید داروی جدید برای درمان بیماری کووید- ۱۹بسیار زمان‌بر است و چنین دارویی در آینده نزدیک و به میزان لازم قابل عرضه نخواهد بود.

بر این اساس مزیت داروی ضد مالاریا در دسترس بودن آن است و چنانچه موثر بودن آن در مداوای مبتلایان به بیماری حاد تنفسی کرونا اثبات شود شرکت بایر آماده است تمام امکانات خود را برای تولید آن به میزان کافی به کار گیرد.

داروی یادشده حاوی ماده کلروکین است که در دهه سی قرن گذشته، حدود ۹۰ سال پیش برای معالجه مالاریا تولید و استفاده شده است. در بررسی‌های آزمایشگاهی، این دارو تکثیر سلول‌های کرونای جدید که عامل بیماری حاد تنفسی کووید ۱۹ هستند را به خوبی محدود کرده است.

رئیس شرکت بایر می‌گوید در آزمایش داروی ضد مالاریا بر روی برخی مبتلایان به کرونا در چین نشانه‌های بسیار امیدوارکننده‌ای مبنی بر احتمال موثر بودن این دارو مشاهده شده است.

هنوز مراحل آزمایش داروی Resochin بر روی مبتلایان به کووید- ۱۹ به شکل گسترده انجام نشده و چنین آزمایش‌هایی و تائید موثر بودن آن از سوی نهادهای نظارتی پیش‌فرض تولید و عرضه سراسری آن است.

/ایرنا

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید