۸ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۳
کد خبر: 44504123

سرطان دهانه رحم یکی از قاتلان خاموش است. تا پیشرفت سرطان، علائم بسیار کمی وجود دارد. علائم و نشانه ها بسیار گسترده هستند و اغلب تشخیص داده نمی شوند. در زیر تعداد کمی از مواردی که می توانید بررسی و کنترل کنید، آورده شده است.

1. خونریزی شکمی

بیشتر زنان، مگر اینکه به یک اختلال بارداری مزمن مبتلا شده باشند که متوجه خونریزی عجیب و غریب خود نشوند. این خونریزی اواسط چرخه یا در طول مقاربت جنسی یا بعد از یائسگی طبیعی نیست. باید فوراً به متخصص زنان مراجعه کنید.

2. ترشحات غیر معمول

این بسیار طبیعی است که خانم ها دچار ترشح می شوند. اما این بدان معنی نیست که شما باید هرگونه ترشح غیر معمول را نادیده بگیرید. اگراین ترشحات با  بوی بد و غیر معمول همراه است، می تواند علائم احتمالی سرطان دهانه رحم باشد. برای رفع استرس سریعاً به پزشک مراجعه کنید.

3. تغییر در حرکات روده

اگر حرکات روده به طور مداوم در طی یک دوره زمانی تغییر کرده است و اگر در حین مدفوع، بیش از حد احساس درد می کنید، بهتر است به پزشک مراجعه کنید.

4. احساس خستگی و فرسودگی

احساس خستگی برای زنان طبیعی است. اما اگر احساس می کنید که نمی توانید به خوبی کار کنید و انرژی شما کم است، این می تواند یکی ازعلایم جدی باشد. بنابراین در صورت ادامه داشتن به پزشک مراجعه کنید.

5. سیگار کشیدن

به احتمال زیاد زنان بالای 40 سال بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم هستند. این یک واقعیت شناخته شده است که سیگار کشیدن خطر ابتلا به هر نوع سرطان را افزایش می دهد. از این رو، اگر علائم فوق را احساس می کنید بهتر است این نکته را در نظر بگیرید که سیگاری هستید یا سیگاری بوده اید.

6. احساس درد در ناحیه لگن

تجربه درد در طی دوره قاعدگی طبیعی است، اما این درد مانند این است که گرفتگی شدید در ناحیه لگن شما ایجاد شود. بهتر است، هنگام بروز چنین دردهایی به پزشک مراجعه کنید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید