رژیم F-Factor میان وعده ‌های مخصوصی را ارائه می دهد، که آن ها ترکیبی از پروتئین و فیبر هستند. این میان وعده ها برای افرادی که به دنبال میان وعده های مناسب هستند، انتخاب فوق العاده ای است. این رژیم توصیه می کند، هنگام غذا خوردن از خوردن روغن های اضافی و غذاهای سرخ شده، پرهیز کنید. تاکید این رژیم بر نوع انتخاب فیبر و دسرها یا گزینه های کم کالری مانند قهوه است.

رژیم  F-Factor بر غذاهای کاملاً فرآوری شده، مانند غلات سبوس دار، لوبیا، حبوبات، آجیل، دانه ها، پروتئین های بدون چربی، میوه ها و سبزیجات با فیبر بالا تأکید دارد.

انواع مواد غذایی را در رژیم F-Factor می توان مصرف کرد.

هیچ غذایی به طور رسمی در رژیم غذایی F-Factor حذف نمی شود.

با این حال، غذاهای بسیار فرآوری شده و کربوهیدرات با کیفیت پایین، باید برای بهترین نتایج کاهش وزن به حداقل برسند. مانند دانه های تصفیه شده، نان سفید، ماکارونی، کراکر، برنج سفید و بیسکویت.

هچنین غذاهای فرآوری شده مثل آب نبات ، چیپس سیب زمینی، فست فودها، سیب زمینی سرخ کرده، روغن های تصفیه شده، روغن کلزا، روغن سویا، روغن ذرت و چربی های هیدروژنه. نوشیدنی های شیرین مانند نوشابه، آب میوه، چای شیرین، نوشیدنی های ورزشی و نوشیدنی های انرژی زا است.

رژیم غذایی  F-Factor به شما امکان می دهد در صورت تمایل از خوردن به موقع آن ها لذت ببرید. اگرچه هیچ غذایی در رژیم غذایی F-Factor محدود نیست، اما تحقیقات نشان می دهد، کربوهیدرات ها، روغن ها و قند بسیار پالایش شده و فرآوری شده باید برای سلامتی مطلوب و پشتیبانی از کاهش وزن، محدود شوند.

برنامه غذایی این رژیم

در زیر سه روز از رژیم غذاییF-Factor  آورده شده است.

روز اول

صبحانه: پنیر لبنه همراه بادام و تمشک

ناهار: ساندویچ بوقلمون و پنیر بدون چربی روی نان های گندم سبوس دار، همراه با گوجه فرنگی و آووکادو

شام: ماکارونی گندم سبوس دار با استیک، کنگر فرنگی بو داده و نصف پرتقال

میان وعده: موز با کره بادام زمینی

روز دوم

صبحانه: ماست یونانی با انواع توت ها، تخم مرغ آب پز

ناهار: سالاد آرگولا در کنار سبزیجات خرد شده

شام: سینه مرغ سرخ شده با نخود فرنگی، سالاد جانبی و رول گندم

میان وعده: یک لیوان شیر همراه با کراکر دارای فیبر

روز سوم

صبحانه: کراکر با مربای توت فرنگی

ناهار: سالاد سبز همراه با سبزیجات خرد شده و توفو

شام: رشته فرنگی، کدو سبز با تن ماهی، اسفناج، گوجه فرنگی و سیر

میان وعده: سیب زمینی

برنامه غذایی ذکر شده در بالا شامل برخی غذاها است، که می تواند، مناسب برای رژیم غذایی F-Factor باشند. اما می توانید، آن را بر اساس برنامه و شرایط شخصی خود تنظیم کنید.

نکات‌ ضروری

رژیم غذایی F-Factor یک رژیم کاهش وزن است، که بر خوردن غذاهای پر فیبر در ترکیب با پروتئین های ضعیف تأکید دارد. این رژیم به شما امکان می دهد، تا در رستوران ها غذا بخورید و هیچ غذایی یا نوشیدنی را محدود نمی کند و همچنین در این رژیم نیاز به ورزش ندارید.

تحقیقات در مورد رژیم غذایی F-Factor بطور خاص در دسترس نیست، اما ماهیت بالای فیبر در این رژیم ممکن است، باعث کاهش وزن شود و از سلامت عمومی حمایت کند. حتی ممکن است، از یبوست جلوگیری کند، از سلامت قلب حمایت و به شما در مدیریت قند خون کمک می کند.

با این حال، رژیم غذایی F-Factor دارای برخی موارد جانبی است، که باید آن ها را در نظر بگیریم. این رژیم ورزش را رکن ضروری برای کاهش وزن سالم نمی داند و بر سایر مواد مغذی تأکید ندارد و بیشتر افراد احتمالاً از فیبر بیشتری بهره مند می شوند. خوردن انواع غذاهای سالم و پیروی از یک سبک زندگی مناسب ممکن است، بهترین گزینه برای کاهش وزن پایدار باشد .

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید