همه می دانند که صبحانه مهمترین وعده غذایی روز است، اما آیا می دانید که در صبح نمی توانید هر چیزی را که می خواهید بخورید؟  بعضی از غذاها برای ما خیلی خوب نیستند. در اینجا به برخی مواد غذایی که باید از خوردن آنها در صبح  اجتناب کرد، اشاره شده است.

۱. گوجه‌ فرنگی

گرچه گوجه فرنگی ها با ویتامین C و مواد مغذی غنی شده است. اما قطعاً از خوردن آن با معده خالی باید اجتناب کرد. اسید تاننیک موجود در گوجه فرنگی باعث افزایش اسیدیته در معده می شود و ممکن است منجر به مشکلات معده شود. بنابراین افرادی که زخم معده دارند، باید از خوردن مرکباتی مانند پرتقال، و لیمو پرهیز کنند.

2. نوشیدنی های گازدار

خوردن نوشابه های معطر روی معده خالی ممکن است باعث نفخ معده یا بدتر شود؟ مصرف زیاد نوشیدنی های گازدار باعث افزایش شرایط اسیدی در معده شده که به نوبه خود می تواند دلیل سرطان مری باشد. اسید آنها خیلی زیاد است و می توانند باعث فرسایش مفاصل نیز شوند.

۳. شیرینی

صبح زود، به آسانی می توانید در دسترس ترین ماده غذایی را انتخاب کنید و سریع  قبل از بیرون آمدن از خانه آن را بخورید. با معده خالی بعد از بیدار شدن از خواب و چه در طول در روز، ممکن است فقط یک شیرینی  سریع یا میوه را انتخاب کنید. با این حال، ممکن است این مواد غذایی بهترین گزینه برای معده شما نباشند. زیرا حاوی مخمر زیاد هستند که می توانند معده را تحریک کنند.

۴. غذاهای تند

خوردن غذاهای تند با معده خالی  احتمال تحریک معده را افزایش می دهد. که این  می تواند منجر به واکنشهای اسیدی و گرفتگی شود. آنها بسیار تیز و قوی هستند و به همین علت می توانند باعث سوء هاضمه شوند. سیر، فلفل قرمز و زنجبیل نمونه هایی از غذاهای پرادویه هستند.

5. قند

هضم قند بسیار آسان است. وقتی قند وارد معده خالی می شود، بدن انسان نمی تواند به اندازه کافی انسولین ترشح کند تا سطح طبیعی خود را در خون حفظ کند. این دستور العمل برای بیماری های چشم است. علاوه بر این، قند مواد غذایی شامل اسید هستند که می توانند تعادل اسید-قلیایی را مختل کنند.

در واقع کسانی که در معرض خطر دیابت با قند خون بالا هستند باید از خوردن قند در صبح خودداری کنند.

۶. ماست

ماست پر از باکتریهای اسید لاکتیک است که فواید سلامتی زیادی دارند. با این حال، اسید لاکتیک بر روی معده خالی بی اثر است. خوردن آن با معده خالی باعث می شود که باکتری های اسید لاکتیک موجود در این فرآورده های شیر از بین بروند و منجر به اسیدیته شوند. بهترین راه این است که ماست را به عنوان میان وعده، 1-2 ساعت بعد از غذا میل کنید.

۷. گلابی

گلابی حاوی فیبر خام است. هنگامی که آن را با معده خالی می خورید، به غشاهای مخاطی ظریف آسیب می‌رساند و باعث درد معده میشود. توصیه می شود آنرا با برخی از غلات یا جو دوسرمصرف کنید.

کد خبرنگار: ۱
۰دیدگاه شما

برچسب‌ها

پربازدید

پربحث

اخبار عجیب

آخرین اخبار

لینک‌های مفید